۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۶۴۵۶۹

برگزاری مراسم عزاداری شهادت رسول اکرم و امام حسن مجتبی در بیوت مراجع تقلید

برگزاری مراسم عزاداری شهادت رسول اکرم و امام حسن مجتبی در بیوت مراجع تقلید
در سالروز شهادت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری در بیوت مراجع تقلید با حضور جمعی از علاقه مندان به خاندان وحی و رسالت برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم عزاداری و مرثیه سرایی در دفاتر مراجع عظام تقلید حضرات آیات: مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی برگزار شد.

مراسم عزاداری رسول اکرم در بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد

مراسم عزای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به میزبانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید و همراهی آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجج اسلام والمسلمین ملکی، رستم نژاد، رفعتی نائینی، حامدی و جمعی از عاشقان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام برگزار گردید.

مراسم عزاداری رسول اکرم در بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد

مراسم دهه آخر صفر در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و مدیحه ثرایی حاج رضا عاصی با حضور علما و جمعی از اساتید حوزوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: پیامبر یک ماه قبل از وفاتشان خبر رحلت خود را داده بودند و در روایتی اصحاب را جمع کردند و وعده جدایی خود را در حالی که در سلامت کامل بودند به صحابی خود دادند و بیماری رسول خدا بین نه تا سیزده روز در تاریخ نقل شده است.

وی افزود: بعد از پیامبر دنیا عده ای را فریفت و آنچه رسول خدا در ایام حیات خصوصاً در روز غدیر بیان فرموده بودند را به فراموشی سپردند غافل از آنکه رسول خدا بارها فرمودند که حکومت به صالحین و متقین خواهد رسید و آنچه آنها بدست گرفته بودند امتحان الهی بود.

گفتنی است مراسم دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با سخنرانی آیت الله میرباقری صبح امروز با حضور تشییع کنندگان شهدای مدافع حرم برگزار شد.

ارسال نظرات