۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۶۴۵۷۳

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ شهادت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ شهادت نبی اکرم و امام حسن مجتبی
همزمان با سالروز شهادت حضرت محمد(ص)، جهان اسلام غرق در ماتم فقدان خاتم پیامبران است، مردم نقاط مختلف ایران اسلامی نیز در سوگ پیامبر مهربانی‌ها(ص) و همچنین امام حسن مجتبی(ع) عزاداری می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ۲۸ ماه صفر سالروز شهادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (علیه السلام) است.

همه آسمان و زمین، امروز بی‌قرار و غمگین است و تمام شهر و جای جای آن غرق در ماتم نبی خدا است و این ماتم قرن‌هاست که بر دل مسلمانان سنگینی می‌کند.

پیامبر اسلام (ص) در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شده بود و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود.

جای جای ایران اسلامی امروز عزادار پیامبر مهربانی‌ها است.

عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در شیراز

مراسم عزاداری شهادت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) صبح دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ با حضور هیئات مذهبی شیراز از اطراف حرم حضرت شاهچراغ (ع) تا شبستان حرم برگزار شد.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

عزاداران از مسیرهای مختلف پیاده خود را به حرم رضوی می‌رسانند 

همزمان با ۲۸ صفر عزاداران و ارادتمندان به نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از مسیرهای مختلف پیاده خود را به حرم مطهر رضوی می‌رسانند تا در سوگ حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و کریم اهل بیت امام حسن (ع) به سوگواری و عزاداری بپردازند.

اوج این شکوه و حضور را در خیابان امام رضا (ع) شاهد بودیم؛ جایی که عزاداران نبوی در میان استقبال و پذیرایی بیش از ۳۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی برپا شده در این خیابان خود را به حرم امام مهربانی‌ها می‌رساندند تا اکنون که از مدینه النبی و قبرستان بقیع دور هستند، با عزاداری و قرائت زیارت از راه دور در غم فراق پیامبر رحمت و کریم اهل بیت سوگواری کنند.

حرکت پیاده زائران و مجاوران حریم رضوی به سمت حرم مطهر که از نخستین دقایق صبح امروز آغاز شده است همچنان ادامه دارد و قشرهای مختلف مردم عزادار تلاش می‌کنند تا برای قرائت زیارت از راه دور پیامبر، نماز جماعت مغرب و عشاء و آئین چهارپایه خوانی امشب خود را به حرم مطهر رضوی برسانند.

حرم رضوی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) غرق در اندوه و ماتم است

همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) صحن و سرای بارگاه منور رضوی غرق در اندوه و ماتم است.

آستان ملکوتی امام رضا (ع) همزمان با ۲۸ صفر روز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) میزبان زائران بی شماریست که با دل به این حریم ملکوتی مشرف شده اند و از دور زائر امام هشتم (ع) شده اند. دلدادگان خاندان نبوی کبوتر دل را از حریم مصفای رضوی تا مدینه النبی و قبرستان بقیع پرواز داده اند تا از این صحن و سرا مرثیه خوان مصیبت سترگ رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) شوند.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

جمع زیادی از زائران هم از راه‌های دور و نزدیک پیاده قصد زیارت کرده اند و در مسیرهای منتهی به مشهد الرضا در حرکتند و جمعی نیز با ورود به شهر همپای مجاوران در مسیرهای منتهی به حرم رضوی طی طریق می‌کنند. به همین مناسبت امشب ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی در حال برگزاری است.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در این ایام به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود و زائرین گرامی در هر زمان که مشرف شوند می‌توانند در رواق امام خمینی (ره)، مسجد گوهرشاد، حسینیه حرم و صحن پیامبر اعظم (ص) و صحن امام حسن مجتبی (ع) از این برنامه‌ها استفاده کنند.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در قم

مراسم عزاداری شهادت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) صبح دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

حریم بانوی کریمه اهل بیت از صبح امروز ماتم سرای رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و غریب بقیع شده است و همه در سوگ فراق محمد مصطفی و سبط اکبرش به سوگ نشسته‌اند.

بیرق‌های مشکین شهر هم غرق ماتم پیامبر و نواده‌اش شده‌اند و اتمسفر این دیار برای ابراز همدردی با آل الله بانگ عزا و مرثیه خوانی به خود گرفته است.

دسته‌های عزاداری و هیئات مذهبی هم در دیار بانوی کریمان رهسپار خیابان‌های این دیار شده‌اند و با حزن و اندوه بر سر و سینه می‌زنند و در غم فقدان نبی مکرم (ص) و غریب بقیع می‌گریند.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته امروز نیروهای مسلح استان قم به مناسبت عزاداری ایام شهادت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبرش از حرم بانوی کرامت به مقصد دفتر مقام معظم رهبری دسته عزاداری به پا کردند.

دیار بانوی کریمه اهل بیت (س) امروز دو مهمان آلاله گلگون با نام‌های «نوروز حسنی» «علی اکبر حسینی» داشت که دوشادوش مردمان مهمان نواز شهر قم پس از اقامه نماز بر پیکر مطهرشان در آرامستان بهشت معصومه (س) در آرامگاه ابدی‌شان به خاک سپرده شدند.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) در یزد

مراسم عزاداری رحلت جان‌سوز پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) صبح دوشنبه ۱۲ شهریورماه (۲۸ صفر) با حضور هیئت عزاداری نیروهای مسلح یزد از جوار معراج شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی به سمت باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

ایران اسلامی یکپارچه در سوگ رحلت نبی اکرم و امام حسن مجتبی

مراسم سینه زنی و عزاداری در ایلام برگزار شد

مراسم دسته‌روی عزاداری رحلت پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمدمصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم از محل سپاه ناحیه ایلام تا میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار شد.

این مراسم ساعت ۹ و نیم صبح امروز، دوشنبه ١٢ شهریور ماه برابر با ٢٨ صفر با شور و حال وصف ناپذیری که حاکی از عشق و ارادت محبان اهل بیت علیهم السلام است در شهر ایلام و جای، جای استان برگزار شد.

گفتنی سایر شهرها و روستاهای ایران اسلامی خصوصاً شهر های زیارتی و تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران چنین حال و هوایی دارد.

ارسال نظرات