۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۶۴۸
سفیر عراق در تهران:

شهید امیرعبداللهیان شخصیتی الگو برای سیاستمداران منطقه بود

شهید امیرعبداللهیان شخصیتی الگو برای سیاستمداران منطقه بود
سفیر جمهوری عراق در تهران گفت: شهید امیرعبداللهیان واقعاً در همه ابعاد شخصیتی برای همه ما الگو بودند و باید سیاستمداران منطقه از ایشان الگوبرداری کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهوری عراق در تهران بعد از ظهر امروز در اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که با حضور شماری از نمایندگان جبهه مقاومت در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان جریان دارد، اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی الگو برای همه ما و سیاستمداران منطقه بود.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که شهید شدند و در راه شهادت قدم برمی‌دارند و کسانی که در این اجلاسیه حضور دارند، انسان‌های ارزشمندی هستند که باید قدر آنها را دانست و ما به همه آنها درود و سلام می‌فرستیم.

سفیر جمهوری عراق در تهران با اشاره به اینکه بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که در اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» دعوت شده و حضور به هم رسانده است، گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاسیه بین‌المللی که از بنده برای حضور در آن دعوت کردند، قدردانی می‌کنم.

عبدالمحسن عبدالله ادامه داد: مشارکت در این اجلاسیه به‌خصوص در راستای قدردانی از برادر عزیزمان، شهید بزرگوار، شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت، درود و تحیات جمهوری عراق و رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور را به ملت ایران و خانواده شهدا ابلاغ می‌کنم.

سفیر جمهوری عراق در تهران بیان کرد: سلام وزیر امور خارجه جمهوری عراق را به همه خانواده‌های معظم شهدا به‌خصوص خانواده شهید امیرعبداللهیان ابلاغ می‌کنم؛ شخصیتی که ما ارتباطات بسیار نزدیکی با او داشتیم.

عبدالمحسن عبدالله افزود: این شهید واقعاً در همه ابعاد شخصیتی برای همه ما الگو بودند و باید سیاستمداران منطقه از ایشان الگوبرداری کنند.

وی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان یک الگوی بسیار مؤثر و کارساز در عرصه‌های بین‌المللی برای همه ما و آن‌هایی بود که در زمینه دیپلماتیک فعالیت دارند.

سفیر جمهوری عراق در تهران ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان توانایی دیپلماتیک و مشخصه‌های علمی و اخلاقی ارزنده‌ای داشت که زبان ما از بیان آنها قاصر است.

عبدالمحسن عبدالله گفت: ما نمی‌توانیم درباره کمالات و ویژگی‌های این شهید بزرگوار صحبت کنیم. او شخصیت فرزانه‌ای بود که نه‌فقط برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای همه جهان اسلام و دنیای دیپلماتیک مؤثر واقع می‌شد.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» دقایقی قبل با حضور شماری از نمایندگان جبهه مقاومت در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان جریان دارد.

گفتنی است، نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور میهمانانی از ۲۶ کشور جهان در دامغان در حال برگزاری است.

اختتامیه این اجلاسیه بین‌المللی در آینده نزدیک و بعد از سالروز شهادت امام رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) و با محوریت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

افتتاحیه این اجلاسیه بین‌المللی نیز چندی قبل در کشور سوریه و در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان و جمعی از مسؤولان استان برگزار شده بود.

یک همایش نیز با همین عنوان اخیراً در هندوستان برگزار شد و این اجلاسیه بین‌المللی هر ساله به همت مردم یک روستای کوچک از شهرستان دامغان، در ایران و برخی کشورهای حوزه محور مقاومت برگزار می‌شود.

نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور استاندار سمنان، آیت‌الله رمضانی‌گیلانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های معزز شهید والامقام دیپلماسی و جبهه مقاومت، شهید امیرعبداللهیان در حال برگزاری است.

در این‌ برنامه، امام جمعه دامغان، نماینده مردم شهرستان دامغان در‌ مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان دامغان، فرمانده سپاه قائم‌ حضرت قائم آل محمد (عج) استان، فرمانده انتظامی استان و شماری از مسؤولان حضور دارند.

همچنین سفیران کشورهای عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت، اعضای شورای تأمین استان، فرماندهان‌ نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و جمع کثیری از مردم شهیدپرور شهرستان دامغان در این مراسم حضور یافته‌اند.

ارسال نظرات