۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۷۰۵

بازگشت شور و نشاط علمی به حوزه های علمیه

بازگشت شور و نشاط علمی به حوزه های علمیه
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه با حضور علما، طلاب و اساتید حوزه های علمیه و اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پس از تعطیلات تابستانی بار دیگر شاهد بازگشت شور و شوق طلاب برای کسب فیض از محضر اساتید در سال تحصیلی جدید خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، طبق آیین همه ساله، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه با حضور علما، طلاب و اساتید حوزه های علمیه و اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم، روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود.

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در این مراسم به ایراد سخن می پردازد و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده ارائه خواهد کرد.

همچنین ارائه گزارش برنامه های آموزشی از سوی حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه نیز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

گفتنی است، طبق اعلام معاون آموزش حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰ هزار طلبه در بیش از پانصد مدرسه علمیه و مرکز حوزوی سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.

سرفصل‌های آموزشی ۱۰۳ رشته و گرایش جدید از بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش درختواره دانشی حوزه های علمیه تدوین شده و در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

توسعه رشته‌های مرتبط با فقه تخصصی که مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است از قبیل فقه اقتصاد از برنامه‌های آموزشی سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه است.

ارسال نظرات