۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۶۴۷۵۲

انتقاد امام جمعه تبریز از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه

انتقاد امام جمعه تبریز از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در اماکن عمومی و با انتقاد از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه، گفت: مردم مؤمن و نجیب ما در برابر برخی از بداخلاقی‌ های اجتماعی افراد بد حجاب فعلاً سعه‌ صدر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه استانداری محلی برای جناح‌ بازی و کار های سیاسی نیست تاکید کرد: استانداری جایی برای کار و اجرا است، مردم از استاندار جدید انتظار دارند با پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و شناخت کامل از استان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

امام‌ جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت‌ های استان و وجود نخبگان حوزوی و دانشگاهی این منطقه افزود: استاندار جدید صادقانه و مجاهدانه همانند استاندار فقید شهید رحمتی حق استان را استیفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در اماکن عمومی و با انتقاد از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه عنوان کرد: مردم مؤمن و نجیب ما در برابر برخی از بداخلاقی‌ های اجتماعی افراد بدحجاب فعلاً سعه‌ صدر دارند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کاری نکنید صبر مردم مؤمن و خانواده شهدا لبریز شود تاکید کرد: مؤمنان شما بانوان بدحجاب را مادر، دختر و خواهر خود می‌دانند، کاری نکنید رفتار های شما باعث بروز درگیری اجتماعی شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل تأکید کرد: افراد بی‌‌ حجاب تذکر و امر به‌ معروف مؤمنان را جدی بگیرند و مراقب رفتار های اجتماعی خود باشند.

امام‌ جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ ها با اشاره به گلایه‌ مندی اصناف و کسبه از وضعیت نابسامان دست‌ فروشان شهر ابراز داشت: بساط دست‌ فروشان در مقابل مغازه‌ ها کسب‌وکار اصناف را مختل کرده است، متولیان امر باید برای ساماندهی آن اقدام جدی انجام دهند.

وی عنوان کرد: اصناف برای کسب‌وکار خود متحمل مالیات و عوارض هستند، این در حالی است که این مسئله برای دست‌فروشان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل با تقدیر خدمات شهرداری تبریز در آسفالت‌ ریزی خیابان‌ ها و معابر گفت: عدم هماهنگی بین شهرداری و فراجا در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری باعث ایجاد ترافیک‌ها کلافه‌ کننده می‌شود.

امام‌ جمعه تبریز تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز ترافیک‌ های بی‌ مورد دستگاه‌ های خدمات‌ رسان هماهنگ کار کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ های با اشاره به مناسبت‌ های تقویمی و سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی خاطرنشان کرد: مردم شهر تبریز بخاطر وجود علمای مجاهدی چون شهید آیت‌ الله مدنی و شهید آیت‌ الله قاضی طباطبایی با آموزه‌ های امام راحل و انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شدند و در این مسیر گام برداشتند، باید یاد و نام این شهدا فراموش نشود و رشادت‌های آنها به نسل جدید تبیین شود.

وی حضور گسترده در مراسم‌ های بزرگداشت این شهدا را ضروری دانست و گفت: علمای مجاهد و فقیهان عالی‌ مقام این منطقه حق بزرگی بر مردم دارند، خطبه‌ های آتشین و معنوی شهید مدنی لرزه بر اندام بدخواهان اسلام و انقلاب می‌انداخت، چنانچه بعد از شهادت آیت‌ الله مدنی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ با شهادت ایشان طومار منافقان به هم پیچید.

امام‌ جمعه تبریز مطرح کرد: برای ادای احترام و بزرگداشت یاد و نام شهید آیت‌الله مدنی روز سه‌ شنبه در مراسمی که به این منظور منعقد خواهد شد مردم استان حضور باشکوه و گسترده خواهند داشت.

وحید نستوهی
ارسال نظرات