۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۸۳۶

تأکید وزیر خارجه یمن بر حمایت از مردم فلسطین در تماس تلفنی با عراقچی

تأکید وزیر خارجه یمن بر حمایت از مردم فلسطین در تماس تلفنی با عراقچی
وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز در تماس تلفنی با عراقچی ضمن تأکید بر تقویت روابط دوجانبه اعلام کرد که موضع یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تغییر نخواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمال عامر وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (شنبه) ۱۷ شهریورماه در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای وی بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

این نخستین تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور است.

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به تشدید درگیری‌ها در منطقه و حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن تصریح کرد که موضع یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تغییر نخواهد کرد.

در پی تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از ۱۱ ماه از آن می‌گذرد و قریب به ۴۱ هزار شهید به همراه داشته است، انصارالله یمن در حمایت از مردم مظلوم غزه کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل را مورد هدف قرار داد. آخرین مورد از این حملات دوشنبه هفته گذشته انجام شد و سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات نظامی علیه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی “BLUE LAGOON I” در دریای سرخ خبر داد. از سوی دیگر میلیون‌ها نفر از مردم یمن هم دیروز با برگزاری تظاهرات در شهرهای این کشور، اعلام کردند که به حمایت‌های خود از غزه ادامه خواهند داد.

جمال عامر در تماس تلفنی امروز با همتای ایرانی با تأکید بر اهمیت اسناد و توافقات پیشین بین دو کشور، نسبت به تقویت همکاری‌های اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

* قدردانی از مواضع دولت و ملت یمن درباره غزه

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز ضمن قدردانی، انتصاب جمال عامر به سمت وزیر امور خارجه یمن را تبریک گفت و روابط ایران و یمن و تداوم رایزنی‌ها بین دو طرف‌ با هدف کمک به امنیت منطقه را از اهمیت بالایی برخوردار دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن قدردانی از مواضع دولت و ملت یمن در موضوع غزه اظهار داشت: در زمانی که بسیاری از کشورها فقط به اعلام مواضع علیه رژیم صهیونیستی اکتفا می‌کنند، دولت و ملت یمن در عمل مدافع مظلومیت ملت فلسطین بوده‌اند.

عراقچی همچنین از وزیر امور خارجه یمن برای سفر به تهران به‌منظور تداوم گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مسائل مورد اهتمام مشترک در حوزه دوجانبه و منطقه‌ای دعوت کرد.

اخیراً «علی‌محمد رمضانی» سفیر جدید ایران در صنعاء استوارنامه خود را تسلیم «مهدی المشاط»، رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن کرد. رمضانی جایگزین شهید حسن ایرلو سفیر پیشین ایران در یمن شده است.

ارسال نظرات