۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۶۴۸۹۹
آیت الله کعبی:

حکمرانی تنها با موعظه و ارشاد پیش نمی‌رود

حکمرانی تنها با موعظه و ارشاد پیش نمی‌رود
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: در میدان حکمرانی با موعظه و ارشاد کار پیش نمی‌رود بلکه ارائه خدمت محسوس، حل مشکل معین با نتیجه محوری و ارتقاء سطح کارآمدی باعث امیدآفرینی و الهام بخشی می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دیدار با جمعی از مدیران، اظهار کرد: افقی که باید ترسیم شود، ارتقا کارآمدی نظام اسلامی و افزایش سطح رضایتمندی عمومی است؛ هم اقتدار نظام اسلامی باید مورد توجه واقع بشود و خدشه‌ای به آن وارد نشود و هم نظام اسلامی به عنوان مظهر رأفت و رحمت و مهربانی در میان مردم جا بیفتد.

وی افزود: دوگانه اقتدار و مهربانی باید با کارگشایی و اجرای قوانین و مقررات لازم محقق بشود یعنی ضمن اجرای قوانین و مقررات، لازم است در مقابل مردم هم نرمش نشان داد و با رأفت و رحمت برخورد کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حکمرانی باید رویکرد مردمی به خود بگیرد، عنوان کرد: باید مردم مدیران را از خودشان بدانند و در این ارتباط صمیمی مدیران و مردم و اطلاع رسانی به موقع، تبلیغات صحیح باعث می‌شود که اگر حتی مشکلی هم وجود داشته باشد مردم حس کنند مدیران دلسوزانه درحال رفع مشکل هستند.

وی گفت: باید بتوانیم پیام خدمت، رحمت و پیام عزت و کرامت انسانی بر پایه آموزه‌های دینی را به مردم برسانیم یعنی مردم حس کنند که اگر احکام اسلام اجرا بشود هم به سود خود مردم است، هم مایه آسایش، آرامش و عزت می‌شود.

آیت الله کعبی افزود: در آن صورت خود مردم بستر را فراهم می‌کنند تا احکام دین در فضای عمومی اجرا بشود. این بستگی دارد به روش‌های ما و کارهایی که ما می‌توانیم انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه رویکرد زورمدارانه برای اجرای آموزه‌های دینی  نتیجه معکوس می‌دهد، اظهار کرد: به جای رویکرد زورمدارانه باید رویکردی توام با اقتدار و مهربانی، رحمت و رأفت و عزت، پیام توام با خدمت را تقویت کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مانند حوزه عفاف و حجاب، اگر ما به گونه‌ای طراحی بکنیم که مردم آثار مثبت اسلام را در عمل ببینند، تحکمی‌ هم برخورد نکنیم، برنامه هم داشته باشیم قطعاً اثر مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: البته در مقابل جرائم و جریان‌های سازمان یافته، باید نیروهای انتظامی و قوه قضاییه ایستادگی کرده و قانون را اعمال کنند. زیرا آن جرائم سازمان‌یافته با آسیب‌های اجتماعی تفاوت دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: در میدان حکمرانی با موعظه و ارشاد کار پیش نمی‌رود، بلکه ارائه خدمت محسوس، حل مشکل معین با نتیجه محوری و ارتقاء سطح کارآمدی باعث امیدآفرینی و الهام بخشی می‌شود.

ارسال نظرات