۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۰۱۹
معاون فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان: 

انتخاب راهبرد، مهم‌ترین عامل موفقیت در عرصه رسانه است

انتخاب راهبرد، مهم‌ترین عامل موفقیت در عرصه رسانه است
ابراهیمی با بیان اینکه راهبرد رسانه مهم‌ترین عامل در حوزه رسانه است، گفت: در حوزه رسانه باید خودمان را به راهبردهای قوی و نوین مجهز کنیم تا بتوانیم در عرصه شکافتن سدهایی که دشمن بر عقل مخاطب ما کشیده است، با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، دکتر ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی دبیران هم‌اندیشی و مسئولان رسانه اظهار داشت: اساتید فرماندهان عرصه جنگ نرم در محیط دانشگاه هستند.

معاون فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان افزود: در مدیریت هم‌اندیشی ۲نکته مهم قدرت بسیج‌کنندگی و نگاه راهبردی ضروری است.

معاون فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه قدرت بسیج‌کنندگی از مهم ترین توانمندی هایی است که در محیط اجتماعی و تعامل اجتماعی نیاز داریم، افزود: مولفه مهم در اندیشه انقلاب اسلامی و امامین انقلاب توان و قدرت بسیج کنندگی است.

وی گفت: در قدرت بسیج کنندگی جذابیت محتوا ضروری است و باید با این جذابیت محتوا وارد تعاملات اجتماعی شویم.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه ارتباط موثر ضرورت دیگری است که باید به آن توجه کرد، گفت: ارتباط موثر جزء موثر قدرت بسیج کنندگی و موضوعی کلیدی در انتقال پیام به مخاطب است.

وی با بیان اینکه در قدرت بسیج کنندگی سومین نکته احساس مثبت مخاطب است که نباید آن را نادیده گرفت، ادامه داد: مخاطب باید نسبت به ارسال کننده پیام حس مثبت داشته باشد.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه جنگ شناختی سخت‌ترین کاری است که در حوزه رسانه با آن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: لازم است احساس مثبت را بین مخاطب تقویت کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دشمن به زمینه های مختلف موفقیت و قدرت نظام حمله می کند، تاکید کرد: این همان مساله ای است که در جنگ شناختی باید نسبت به آن آگاه باشیم.

وی در ادامه نگاه راهبری را مساله مهم دیگری عنوان کرد و ادامه داد: شهید رئیسی شخصیت متفاوتی داشت؛ و نگاه راهبردی از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه اگر بخواهیم موفق باشیم باید ابزار خوب داشته باشیم، تاکید کرد: اما مهم‌ترین عامل انتخاب راهبرد رسانه است، در حوزه رسانه باید خودمان را به راهبردهای قوی و نوین مجهز کنیم و در عرصه شکافتن سدهایی که دشمن بر عقل مخاطب ما کشیده است، بتوانیم با مخاطب در بستر تعامل منطقی ارتباط موثر و معقول برقرار کنیم.

در پایان این نشست، دبیران هم‌اندیشی و مسئولان رسانه با بیان نظرات و سوالات خویش با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان کشور و دکتر ابراهیمی، معاون فرهنگی تربیتی دانشگاه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات