۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۷۶۵۱۲۱
حجت الاسلام صابری:

آیت الله محفوظی از قدرت اجتماعی خود در مسیر منافع عموم مردم استفاده کرد

آیت الله محفوظی از قدرت اجتماعی خود در مسیر منافع عموم مردم استفاده کرد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این نکته که مرحوم آیت الله محفوظی هیچ زمانی مجذوب القاب نشد گفت: آن زمانی که حجت‌الاسلام محفوظی و چه آن وقتی که آیت‌الله محفوظی بود، در وجود او هیچ تاثیری نگذاشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی سخنران مراسم ارتحال آیت الله عباس محفوظی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله محفوظی اظهار داشت: آن مرحوم از ابتدای زندگی خود در ساده زیستی نمونه بود.

حجت‌الاسلام صابری اراکی با بیان این نکته که مرحوم محفوظی هیچ زمانی مجذوب القاب نشد افزود: آن زمانی که حجت‌الاسلام محفوظی و چه آن وقتی که آیت‌الله محفوظی بود، در وجود او هیچ تاثیری نگذاشت.

وی همچنین یادآور شد: آیت‌الله محفوظی ۶۰ سال در یک خانه زندگی کرد و داشتن مقام و مناصب مختلف در چهره، رفتار و محل زندگی او تغییری ایجاد نکرد.

حجت الاسلام صابری اراکی خاطرنشان کرد: آن فقیه والامقام از قدرت اجتماعی خود در مسیر منافع عموم مردم استفاده کرد، تاسیس مرکز معلولان و حوزه‌های علمیه نیز از جمله اقدام‌های پر برکت این شخصیت به شمار می‌آید.

آیت الله محفوظی از قدرت اجتماعی خود در مسیر منافع عموم مردم استفاده کرد

وی با بیان اینکه آیت‌الله محفوظی در محضر بزرگانی مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله حسینی شاهرودی شاگردی کرد گفت: آن فقید سعید غیر از نمایندگی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده حضرت امام‌(ره) در دانشگاه‌های کشور نیز بود.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین بیان داشت: در سال ۱۳۶۱ آیت‌الله محفوظی به نمایندگی از حضرت امام به آمریکا رفت، شمار زیادی از دانشجویان و نخبگان ایرانی مقیم آمریکا هنگامی که او را دیدند به لحاظ اخلاقی و معنوی تحت تاثیر قرار گرفتند و از این‌رو تصمیم گرفتند به کشور بازگردند.

وی سوابق مبارزاتی آن مرحوم را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در سال ۱۳۴۲ و در همان آغاز حرکت نهضت اسلامی، دستگیر و به مدت سه سال به رفسنجان تبعید شد؛ در این دوران بود که کتاب تفسیر محفوظ که یک تفسیر کلی از آیه‌های قرآن است را نوشت.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان با برشمردن دیگر ویژگی‌های آیت‌الله محفوظی خاطرنشان کرد: آن مرحوم به بهجت عارفان و پدیده مرجعیت، حضرت آیت‌الله محمدتقی بهجت‌(ره) علاقه خاصی داشت.

ارسال نظرات