۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۶۵۱۴۲
آیت الله صدیقی در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق:

ائمه اطهار حافظ قرآن هستند/ ملّا شدن یعنی سنگ صبور مردم بودن

ائمه اطهار حافظ قرآن هستند/ ملّا شدن یعنی سنگ صبور مردم بودن
امام جمعه موقت تهران گفت: طلبه یعنی رونق بخش خیمه حضرت ولیعصر علیه السلام. طلبه باید خلیق و اهل تقوی و مردم دار باشد. طلبه کسی است که آدرس امام زمان را به مردم می دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق، امروز با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه های علمیه و سایر گروه های مردم در مسجد حضرت ولیعصر برگزار شد.

آیت الله کاظم صدیقی، در این مراسم با بیان اینکه، سوره واقعه شما را بیمه می کند، گفت: سوره واقعه، موجب رونق زندگی شما می شود. نسبت به قرائت روزانه این سوره و سایر سوره های قرآن اهتمام بورزید. با قرآن کریم، مانوس باشید.

امام جمعه موقت تهران افزود: معالم قرآنی بر قلب پیامبر اعظم صلوات الله علیه، نازل شده و ائمه اطهار علیهم السلام، حافظ وحی هستند. 

وی در ادامه با بیان اینکه، امام حسن عسکری علیه السلام در شرایط سختی زندگی کردند، گفت: حضرت در تامین شرایط مالی شیعیان به ویژه نیازمندان، نقش مهم داشتند. همچنان که امروزه نایب امام زمان و مراجع تقلید، مراقب مردم هستند. کسی هم که طلبه می شود، یاریگر علما و مراجع تقلید است. طلبگی، یعنی قشون امام زمان علیه السلام شدن. یعنی سرباز امام زمان علیه السلام شدن. 

آیت الله صدیقی گفت: طلبه یعنی رونق بخش خیمه حضرت ولیعصر علیه السلام. طلبه باید خلیق و اهل تقوی و مردم دار باشد. طلبه کسی است که آدرس امام زمان را به مردم می دهد. طلبه، بلدچی است.  

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما بی صاحب نیستیم. ما روحانیون زخم زبان های زیادی شنیدیم. خود بنده، طی ۴۵ سال که از انقلاب می گذرد زخم زبان های مختلف به بهانه های مختلف شنیدم ولی هیچ گاه خللی در اراده و ایمان بنده ایجاد نکرده است چون باور دارم، صاحب دارم. طلبه باید صبور باشد. طلبه نباید خود را بی صاحب بداند. اگر طلبه چنین نگاهی داشته باشد، در حمایت از نظام جمهوری اسلامی، هیچ سستی نخواهد کرد. بعد از این حرف هایی که درباره بنده زده اند، هنوز مردم نزد بنده می آیند برای قرائت اذان و اقامه بچه های شان، برای طرح سوالات شرعی شان. بنده در چنین حالتی، شرمنده می شوم. 

آیت الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه طلاب باید اهل عمل باشند تا خدا از علم لدنی، به آنان  عنایت کند، اظهار کرد: خداوند نورانیتی در شما ایجاد می کند تا نسبت به گناه، حساس می شوید و میل به حرام پیدا نمی کنید. امام خمینی رحمت الله علیه و مراجع تقلید ما چنین بودند. ما باید اهل ذکر باشیم.  

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر تقوی داشته باشیم، خود خدا با ما صحبت می کند. طلبه آمده است تا آدم شود. آیت الله شیخ عبدالکریم حائری رحمت الله علیه فرمود، «ملا شدن چه مشکل، ولی آدم شدن، محال است.» آخوند شدن یعنی دارید وجود پیامبر را به مردم نشان می دهید. طلبه آمده است آدم شود. طلبه، علم دارد، یعنی علم نورانی. نه اینکه آخوند شود، مبلغ و بلندگوی اسرائیل و آمریکا شود. آخوند باید ناز جوان منحرف را بکشد. آخوند یعنی دلسوز. 

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امانت امام خمینی رحمت الله و شهدا نزد ما است، گفت: همه ما باید اهل امانت باشیم. نباید اسرار مردم را بازگو کنیم. همه باید اهل تقوی و ایمان باشیم و از خدا بترسیم. برای اینکه به این حالات برسید، اهل ذکر یونسیه در سجده باشید. اهل سجده طولانی باشید. البته برای اینکه چنین سجده ای اثرگذار باشد، دو شرط را رعایت کرد: اول اینکه، اهل تقوی بود. دوم اینکه، بر طولانی شدن سجده که از توصیه های امام حسن عسکری علیه السلام است، مداومت داشته باشید.

همچنین حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این حوزه در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد، گفت: الحمدالله طلاب این حوزه در کنار تهذیب اخلاقی، و تعلیم علوم حوزوی، در انجام اقامه جماعت و امور تبلیغی و فرهنگی در مساجد و مدارس و سایر مراکز، فعالیت خوبی دارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه و امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر، افزود: حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق علیه السلام در سال تحصیلی جدید نیز از میان دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم و افراد دارای تحصیلات بالاتر، طلبه جذب می کند. تلاش می کنیم طلابی، با سواد و انقلابی و ولایت مدار و اهل تبلیغ و آشنا به زبان و فنون و مهارت های تبلیغی، تربیت کنیم.

ارسال نظرات