۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۶۵۲۵۸

هشت نکته درباره حمله موشکی یمن به تل آویو

هشت نکته درباره حمله موشکی یمن به تل آویو
حمله ارتش یمن مجددا ضربه پذیری رژیم صهیونیستی را نشان داد و اکنون صهیونیست‌ها به دنبال راهکار‌هایی برای مقابله با اقدام ایران هستند که اقدام یمنی‌ها معادلات نظامی و امنیتی موجود در منطقه را بهم زد و گزاره سست بودن این رژیم بر همگان آشکار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یمنی ها در پاسخ به حمله ماه گذشته صهیونیست ها به الحدیده، بار دیگر سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند که در این رابطه نکاتی قابل ذکر است: 

۱. در گام نخست حمله امروز یمن به اسرائیل، ارسال پیام واضح به مقامات تل آویو مبنی بر آمادگی گروه های مقاومت برای انجام عملیات با ابعاد و با استفاده از سلاح های جدید بود.

۲. یمنی ها بنابر اذعان خودشان از موشک هایپرسونیک در این حمله استفاده کردند و این نشان می دهد که قابلیت نظامی یمن در چه اندازه ای است که موشک با این قابلیت در مدت ۱۱ دقیقه به هدف اصابت کرده است.

۳. این موشک از لایه های پدافندی مختلف عبور کرده است که بنابر برخی اطلاعات از ۱۵ لایه پدافندی رد شده است. به گونه ای که کانال 13 عبری ور این باره نوشت که موشک یمن نه تنها به سامانه‌های دفاعی اسرائیل بلکه به سامانه‌های آمریکا و متحدانش که در کشورهای عربی و دریای سرخ مستقر شده‌اند، نفوذ کرد و از بهترین سامانه‌های هشدار زودهنگام در آسمان خاورمیانه بدون اینکه حتی شناسایی شود عبور کرد.

۴. مکان مورد حمله بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی یکی از مکان های استراتژیک تل اویو را هدف قرار داده است که نزدیک فرودگاه بن گورین بوده است. این دومین حمله به تل اویو و مراکز استراتژیک آن در طول یک ماه گذشته بعد از حمله اخیر حزب الله به تل اویو و دومین حمله یمنی ها به تل اویو ظرف چندماه اخیر است.

۵. این اقدام مطمئنا تحولات اخیر در منطقه را دست خوش تغییرات گسترده خواهد کرد. رژیم صهیونیستی تا چند روز گذشته خود را برای حمله به لبنان آماده می کرد اما با وقوع اقدام اخیر و ضربه پذیری آن در لایه های پدافندی، به راحتی نمی تواند به اجرای چنین سناریوهای بیاندیشد و در صورتی که دست به چنین حماقتی بزند با پاسخ سریع، قاطع و موثر گروه های مقاومت روبرو خواهد شد.

۶. این حمله، در حالتی صورت گرفت که اکثریت هم پیمانان رژیم صهیونیستی و حتی خود این رژیم در حالت آماده باش بودند و این گونه نبوده که حمله در زمان عادی صورت گرفته باشد. به نوعی عبور این موشک، از لایه های پدافندی چند لایه یک غافلگیری و شگفتی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن بود.

۷.  این حمله از نظر حجم هجوم به پناهگاه ها نیز منحصر بفرد بود. زیرا نزدیک به دو میلیون صهیونیست با این حمله به پناهگاه ها رفتند و کمتر زمانی این حجم از شهرک نشینان در یک منطقه جغرافیایی محدود و با یک عملیات خاص به پناهگاه رفته اند. 

 ۸. این حمله مجددا ضربه پذیری رژیم صهیونیستی را نشان داد و اکنون صهیونیست ها به دنبال راهکارهایی برای مقابله با اقدام ایران هستند که اقدام یمنی ها معادلات نظامی و امنیتی موجود در منطقه را بهم زد و گزاره سست بودن این رژیم بر همگان آشکار شد.

ارسال نظرات