۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۶۵۳۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در وبینار هشتم کنفرانس وحدت:

تشریح مراحل اجرای عملی امت واحده/ با تمرکز بر مسئله فلسطین، امت واحدی شویم

تشریح مراحل اجرای عملی امت واحده/ با تمرکز بر مسئله فلسطین، امت واحدی شویم
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلامی اگر می‌بیند که بخشی از این امت تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و در عین حال سکوت می‌کند و به راحتی از این ظلم می‌گذرد، نمی‌توان به آن امت مسلمان گفت؛ پس امروز تمرکز ما باید بر مسئله فلسطین باشد تا امت واحدی باشیم.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در وبینار هشتم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: ایجاد وحدت امت اسلامی، طرح مهم قرآنی است که باید بر آن متمرکز شد و اجرا کرد که اگر آن را اجرا نکنیم، نمی‌توانیم تفکر روابط اجتماعی اسلامی را که چارچوب صحیح امت در عصر ما و در این شرایط است، به منصه ظهور برسانیم.
 
وی تصریح کرد: وحدت امت طرحی بزرگ، جامع، مهم، اساسی و قرآنی است که بسیاری دیگر از طرح‌های قرآنی مبتنی بر این طرح است و تا این طرح را عملی نکنیم، نمی‌توانیم طرح‌های دیگر را عملی کنیم؛ بنابراین وحدت امت، همانند زیرساختی برای دیگر طرح‌ها عمل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به مراحل اجرای عملی امت واحده اشاره کرد و گفت: یکی از این مراحل، عدم تفرقه و از میان برداشتن تمام عوامل آن است و این گام اول می‌باشد. تا زمانی که بین ما تفرقه باشد، نمی‌توانیم گام‌های دیگری در مسیر وحدت برداریم.

وی افزود: مرحله بعدی، وحدت امت و تلاش برای ایجاد اتحاد و رفتن به سوی عواملی است که ما را متحد می‌کند، از جمله مشترکات، عواطف و احساسات است. در این مرحله می‌توانیم به چیزهای مهمی دست پیدا کنیم. وحدت، متضمن عوامل اساسی مهمی است که یکی از آن‌ها برادری ایمانی و اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:اخوت به این معناست که همگی احساس کنیم دیگری برادر ماست و برادری اسلامی مبتنی بر عواطف و احساسات و ایجاد محبت و دوست داشتن یکدیگر است.برادری و اخوت، بدون تبادل در حب و دوست داشتن و احساس مشترک معنا ندارد.

وی اظهار داشت: وحدت اسلامی همچنین نیاز به همزیستی مشترک مسالمت آمیز و کمک به دیگری در صورت بروز مشکل برای او دارد.برادری اسلامی در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) شامل احساس مشترک و تبادل همزیستی مشترک و حل مشکلات ایجاد شده در جامعه بود. 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: مرحله بعدی امت میانه‌رو است؛ یعنی لازم است همه اموری که به این امت تعلق دارد، بر مبنای اعتدال و در جای خود پیش برود.  
وی اضافه کرد: مرحله بعد، الگو و شاهد بودن امت است.امت اسلامی اگر متحد باشد، می‌تواند در برابر دیگر امت‌ها بدرخشد و نمونه و الگو باشد؛ به طوری که دیگران به آن اقتدا کنند و آن را امتی پیشرفته و عادل و قادر به حل مشکلات می‌بینند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت:امروز ما با مشکل مهمی در جزء بزرگی از این امت، یعنی مسئله فلسطین مواجه هستیم. رژیم غاصب صهیونیستی در این سال‌ها مشکلات متعدد و اساسی برای امت فلسطین به وجود آورده است؛ از جمله اشغال سرزمین فلسطین، کشتار بی‌گناهان، تخریب زیرساخت‌ها و ...

وی ادامه داد: بنابراین امت اسلامی اگر می‌بیند که بخشی از این امت تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و در عین حال سکوت می‌کند و به راحتی از این ظلم می‌گذرد، نمی‌توان به آن امت مسلمان گفت؛ پس امروز تمرکز ما باید بر مسئله فلسطین باشد تا امت واحدی باشیم.
ارسال نظرات