۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۶۵۴۶۸
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا:

برخی صحبت‌های رئیس جمهور در نشست خبری، خلاف قانون اساسی و بیانات امام خمینی بود

برخی صحبت‌های رئیس جمهور در نشست خبری، خلاف قانون اساسی و بیانات امام خمینی بود
استاد حوزه علمیه صحبت های اخیر رئیس جمهور در نشست خبری را مغایر با قانون اساسی و اندیشه امام خمینی(ره) عنوان کرد و تحقق شعار «وفاق ملی» را با انتصاب افراد دارای محکومیت قضایی غیر ممکن دانست.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تمجید از شعار وفاق ملی دولت آقای پزشکیان بر لزوم اهتمام برای تحقق این شعار تأکید کرد و اظهار داشت: شعار وفاق ملی شعار بسیار خوبی است و همه باید به تحقق این شعار و تحقق موفقیت دولت کمک کنیم. اما اینکه دولت تا چه حدی توانایی اجرای وفاق ملی را دارد بحث دیگری است.

وی افزود: اما آنچه ما در مدت این دو ماه از آقای پزشکیان و تیم همراهش می بینیم، این پیام را به ما می رساند که آنها فهم صحیحی از وفاق ملی ندارند. چرا که افرادی را در عرصه حاکمیت قرار دادند که سوابق محکومیت های قضایی و اعتراض به اصل نظام داشته اند؛ کسی که نظام را قبول ندارد و در عمل و گفتار به ارزش ها حمله می کند نمی تواند در نظام کار کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عملکرد دولت آقای پزشکیان را در این مدت حدود 3 ماه عملکردی پرحاشیه و ضعیف توصیف کرد و توضیح داد: آقای پزشکیان که اینقدر تأکید بر کار کارشناسی داشت؛ وقتی موضع گیری هایش را می بینیم متوجه عدم استفاده از تیم کارشناسی مناسب می شویم.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان باید بداند هر حرفی را نمی توان در رسانه ها مطرح کرد و در عرف بین الملل هر حرفی یک مفهوم و پیام خاصی را انتقال می دهد.

حجت الاسلام لیالی سخنان رئیس جمهور مبنی بر تصمیم نداشتن برای صدور انقلاب را ناشی از عدم تسلط وی و همکارانش بر قواعد سیاست داخلی و آراء امامین انقلاب و همچنین قانون اساسی دانست.

وی ادامه داد: ما 45 سال است که در حال صدور انقلاب هستیم؛ صدور انقلاب یعنی صدور ارزش های دینی و تفکر ظلم ستیزانه. اینکه گفته شود ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم با بندهای 154 و 152 قانون اساسی در تعارض و بر خلاف اندیشه امام خمینی(ره) است.

این استاد حوزه بار دیگر تأکید کرد: حکومت قوانینی دارد و اگر آگاهی نداریم باید آشنا شویم؛ صدور انقلاب به معنای کشورگشایی نیست و امری معنوی است و این سخنان آقای رئیس جمهور اشتباه بزرگی بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به بخش دیگری از صحبت های آقای پزشکیان اشاره داشت و گفت: در این مصاحبه صحبت دیگری هم داشتند؛ که ما برادری با آمریکا داریم؛ این چه تبیینی است؟ امریکا دشمن شماره یک ما و شیطان اکبر است، مگر کسی می تواند شیطان را برادر خودش بداند.

وی افزود: قوانین و اعتقادات ما حاکی از دشمنی با آمریکای جنایت کار است؛ به تعبیر امام رابطه ما با آمریکا همان رابطه گرگ و میش است.

حجت الاسلام لیالی خاطرنشان کرد: تجریه چندین ساله ما نشان داده آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و اگر به آنها اعتماد بشود از پشت خنجر می زنند؛ نظیر کودتای 28 مرداد که دکتر مصدق با اعتماد به آمریکایی ها ضربه خورد و این باید عبرتی برای دولت کنونی باشد.

وی با اشاره به عبرتی دیگر از رابطه با آمریکا یعنی قرارداد برجام و ناکامی دولت آقای روحانی، تصریح کرد: آقای روحانی 8 سال کشور را معطل برجام کرد و هیچ ثمره ای نداشت و دشمن عملا نشان داد برجامی وجود ندارد و از برجام خارج شد؛ این نشان دهنده این است حتی قوانین بین المللی نیز برای آنان ارزشی ندارد.

حجت الاسلام لیالی امید بستن به خارج را خطای بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت آقای پزشکیان از گذشته و تجربه تلخ برجام عبرت بگیرد.

این استاد حوزه شروع به کار دولت را همراه با حواشی زیاد توصیف کرد و آقای پزشکیان را از عواقب این حاشیه سازی ها برحذر داشت و گفت: انتصاب افرادی که سابقه خوبی ندارند و بعضا محکومان قضایی هستند عواقب خوبی ندارد و این به نوعی بی اهمیت شمردن حکم دادگاه و تضعیف دستگاه قضاست و رئیس جمهور مطمئن باشد که این افراد در شرایط سخت او را رها خواهند کرد و کسانی در سختی ها پشتیبانش خواهند بود که به انقلاب اسلامی تعهد دارند.

ارسال نظرات