۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۶۵۵۳۵
آیت الله سعیدی:

پیام دفاع مقدس، لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است

پیام دفاع مقدس، لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است
امام جمعه قم دفاع مقدس را یکی از مهم ترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همبستگی ملت بزرگ ایران دانست که علی رغم آسیب ها پر از عزت، مقاومت و ضامن کشور اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی و عمل مخلصانه ابراز کرد: تقوا در انگیزه عمل جای دارد نه در حجم عمل؛ انسان گاهی عملی را که به ظاهر عبادی هم هست برای خلق خدا انجام می دهد تا مردم ببینند و تعریف و تمجید کنند این همان مصداق شرک خفی است که خلق خدا را چنین انسانی شریک خدا قرار می دهد.

وی ادامه داد: گاهی انسان کار خوبی را برای خودش انجام می دهد مثلا گناه نمی کند و کار خوبی را انجام می دهد چون احساس و عواطفش تحریک شده یا جو جامعه او را به حرکت در آورده است و گاهی هوای نفس در مجرای عمل صالح قرار می گیرد به هر حال این عمل برای خود انسان است نه برای خدا.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه عمل برای خدا تقوا نام می گیرد، افزود: انسانی که عمل خوبی را برای خدا انجام می دهد نه برای تعریف و تمجید شنیدن از مردم و خاستگاه عمل او خداست، چنین عملی چون از تقوا برآمده است از انسان پذیرفته است.

وی در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها تشکر کرد و یادآور شد: امروز روز وقف است که این روز را گرامی می داریم، عمل به وقف در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ولادت پیامبر اعظم(ص) خاتم النبیین و امام جعفر صادق (ع) مبیّن اسلام ناب محمدی ابراز کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام را اسوه حسنه ای برای انسان ها قرار داده و یکی از شئونات پیامبر را در قرآن چنین بیان فرموده است که پیامبر الگو و سرمشق خوبی برای کسی هست که به قیامت و معاد اعتقاد دارد.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اسوه پردازی در قرآن اظهار داشت: انسان برای پیمودن صراط مستقیم الهی نیاز به امام و پیشوای مخصوص و معصوم دارد. متربی ابتدا باید با اسوه مطلوب خود همزاد پنداری نماید بنابراین نباید پیامبر را فراانسانی و دور از مردم معرفی کرد وگرنه دست نیافتی خواهد بود.

وی هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان خصوصاً ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت و افزود: در این هفته باید با تاسی به پیامبر خدا به ریسمان الهی چنگ زده و در مقابل دشمن خود اتحاد و انسجام داشته باشیم و از سوی دیگر با وحدتی مثال زدنی باید خود را برای دیگران هم الگو قرار داد.

آیت الله سعیدی با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از مهم ترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همبستگی ملت بزرگ ایران است و علی رغم آسیب ها پر از عزت و مقاومت و ضامن کشور اسلامی شد.

خطیب نماز جمعه قم پیام انقلاب را جهانی برشمرد و اظهار داشت: اکنون مقاومت و دفاع مقدس و پیام های آن تبدیل به چنان الگویی شده که محور مقاومت لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته و این جرثومه فساد منطقه از سر ناچاری و درماندگی به چنین جنایات و ترورهایی در غزه و لبنان دست زده است. به حول و قوه الهی در آینده نچندان دور شاهد نابودی اسرائیل و آزادی مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: پدران و مادران، اساتید و معلمان و همه ملت ایران باید از دفاع مقدس فراوان، مستدل و شیرین برای جوانان یاد کنند، خاطرات انقلاب را برای نسلی که آن روزها را ندیده بازگو کنید تا دفاع مقدس و ارزش کار رزمندگان و مجاهدان را بیشتر درک کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی چند نکته را باید به اساتید و معلمان و والدین دانش آموزان یادآوری کنم از جمله تقویت روحیه ایمانی در دانش آموزان است.

آیت الله سعیدی  با اشاره به اهمیت فرهنگ و نقش تاثیرگذار فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد: روحیه دینی، ایمان مذهبی، پوشش اسلامی و تعهد نسبت به انقلاب را در همین دوران در جوانان و نوجوانان تقویت کنید؛ قبل از آنکه دشمنان آنان را به سمت فرهنگ ابتذال خود بکشانند.

وی با بیان اینکه فرزندان خود را به علم آموزی تشویق کنید و انتقادات خود را در مقابل آنان بازگو نکنید، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان خود را با الگوهای رفتاری مطلوب آشنا کنید قبل از آنکه دشمنان الگو پردازی کنند، شاگردان و فرزندان خود را از هرگونه تنبیه نابجا و تحقیر نسبت به آنان جدا خودداری کنید تا در آینده نسل موفق و خودباوری را به جامعه تحویل داده باشید.

ارسال نظرات