۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۶۲۷۷۳
آیت الله سعیدی خطاب به صهیونیست ها:

جمهوری اسلامی به دنبال خونخواهی است

جمهوری اسلامی به دنبال خونخواهی است
امام جمعه قم خطاب به جبهه استکبار گفت: صهیونیست ها بدانند اینار تصمیم ایران آنچنان محاسبات شما را برهم خواهد ریخت که فکرش را هم نخواهید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی، تأسی به اولیاء الهی و کاربست تقوا در تمام شوؤنات زندگانی ابراز کرد: تقوا زمینه قدرت امت ها را فراهم می کند. وعده خداوند در قرآن به مومنان چنین است که اگر تقوای الهی را رعایت کنیم خداوند قدرت تشخیصی عنایت می کند که حق را از باطل تشخیص خواهیم داد.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: قدرت تشخیص در جهت شناسایی حق و باطل، تشخیص بین ایمان و کفر، تشخیص بین هدایت و ضلالت، رضا و غضب الهی، شناسایی خط و راه جریان درست و غلط می باشد و خاستگاه قدرت تشخیص در این جهات رعایت تقوای الهی است.

وی در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها تقدیر و تشکر کرد و روز خبرنگار را به جامعه رسانه تبریک و تهنیت گفت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به روز خبرنگار افزود: کار خبرنگار انعکاس رخدادهایی است که قابلیت اطلاع رسانی به جامعه دارد، لازمه خبرنگار خوب داشتن علم، صداقت، جسارت و شجاعت است.

آیت الله سعیدی حضور خبرنگاران را در عرصه های مختلف جامعه ارج نهاد و خون به ناحق ریخته شده خبرنگاران حاضر در سرزمین های اشغالی قدس را مایه بیداری جهانیان برشمرد و اظهار کرد: صداقت و امانت در این عرصه بسیار مهم و ضروری است؛ خبرنگار باید خبرش دارای اطمینان باشد تا مردم بتوانند اعتماد کنند.

وی با اشاره به همزمانی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم و شروع برنامه هفتم تصریح کرد: شخص رئیس جمهور چهار دوره در مجلس بوده اند  و این نقطه مثبتی در عمل و اجرایی کردن برنامه هفتم می باشد و این همزمانی دولت و مجلس در چهار سال فرصت مناسبی است تا در این سال ها هماهنگی و هم افزایی خوبی نسبت به اجرای برنامه هفتم و سیاست های کلی نظام داشته باشند.

جمهوری اسلامی به دنبال خونخواهی است

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه برنامه هفتم می تواند ضمانت اجرایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت دولت و مجلس کشور شاهد پیشرفت و ترقی خصوصا در زمینه اقتصادی و بزرگ و رنگین کردن سفره مردم باشیم.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اسلام هراسی است، تاکید کرد: علی رغم میل دشمنان اسلام این جبهه مقاومت مسلمانان هست که در حال پیشرفت و ترقی است لذا به دنبال ترس و هراس از اسلام و جبهه اسلامی هستند و با اهانت به قرآن و شیعه هراسی روی نکاتی تکیه می کنند تا مسلمانان را از مسلمانان و از سویی دیگر مسلمانان با سایر ادیان روبه روی هم قرار دهند.

وی با ابراز اینکه نتانیاهو قصد دارد همه ملت ها را از ایران بترساند، یادآور شد: ترور و تخریب چهارمین مولفه تروریست ها علیه ملت های مسلمان خصوصا ملت ایران است اما هرگاه شخصیتی را ترور کردند شخصیت جوان و با تجربه تری علم را برداشته است. مطمئنا پس از ترور اسماعیل هنیه شخص دلیر دیگری علم مقاومت و حماس را بردوش خواهد گرفت.

آیت الله سعیدی افزود: شهید میلاد و فوادشکر نمونه ای از علمدارانی بودند که پس از شهدای سابق علم را بر دوش گرفتند و امروز نیز جوانان و دلیر مردان دیگری در مقابل اسرائیل خواهند ایستاد. رهبر انقلاب نیز فرمودند اگر چه ما را داغدار کردند اما زمینه مجازات سخت را برای خود خریدند و خوانخواهی را برای ما فراهم آوردند.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق برای نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود اما رهبری عزیز اینبار نفرمود سیلی سخت یا انتقام بلکه امر به خوانخواهی کرده اند و این یعنی متناسب با خون این شهید در سرزمین های اشغالی باید خونی برزمین بریزد. رژیم اشغالگر بداند نظام جمهوری اسلامی تصمیمی خلاف آنچه آمریکا و اسرائیل در سر دارند خواهد داشت.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: صهیونیست ها بدانند اینار تصمیم ایران آنچنان محاسبات شما را برهم خواهد ریخت که فکرش را هم نخواهید کرد.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات