۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۵۵۵۲
آیت‌الله نوری همدانی:

دولت به کسانی که علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده‌اند، مسئولیت ندهد

دولت به کسانی که علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده‌اند، مسئولیت ندهد
حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص انتصاب افراد و سیاست خارجی دولت جدید بر اهمیت استفاده از سلایق مختلف تآکید کرد و گفت: مسئولیت دادن به افرادی که سابقه مخالفت با نظام و محکومیت دارند، استفاده از سلایق نیست زیرا باید بر اصول انقلاب پایبند بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار تعدادی از اساتيد حوزه علميه قم اظهار داشت: امروز حوزه علمیه بعنوان‌ یک مرکز علمی و فرهنگی نسبت به همه مسائل مردم توجه کند و نسبت به آنچه را که بعنوان وظیفه بر دوش او نهاده شده است پاسخگو احتیاجات باشد.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) فرمودند: محوری ترین وظیفه پیامبر اکرم (ص) توجه به توحید و ترویج اخلاق حسنه و جهاد در برابر مستکبران بوده است و ائمه معصومین (ع) نیز همین مسیر را دنبال کردند و وظیفه علمای محترم هم همین است، امروز اساتید حوزه باید همین راه را برای طلاب تبیین نمایند. 

این مرجع تقلید به مسأله تقریب مذاهب اشاره کرد و افزود: ما بر اصول اعتقادی خود پافشاری می‌نماییم و در محیط بدور از توهین بلکه در فضای احترام و مناظره در کنار هم قرار می‌گیریم و با در نظر گرفتن مشترکات در برابر دشمن ید واحده خواهیم شد. 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اصول انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما همانند گذشته از مبانی امام‌ و انقلاب که‌ بر گرفته از فرهنگ اهلبیت عصمت (ع) است به شدت دفاع می‌کنیم و از همه مسؤلان می‌خواهیم به این امر توجه کنند خصوصاً در دادن مسئولیت‌ها باید به این موضوع توجه کرد؛ در مسائل سیاسی و فرهنگی سلايق مختلف است و بايد از همه سلایق و افکار استفاده کرد اما کسی که رسماً علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده حسابش فرق می‌کند و نمی‌توان گفت اختلاف سلیقه است‌ شما یک نظر دارید و ما یک نظر؛ اینجا بحث سلیقه یا نگاه متفاوت سیاسی نیست، اينجا بحث عبور از اصول انقلاب اسلامی است، در بحث ارتباط با دنیا هم همین است بله ارتباط خوب است اما با حفظ عزّت و مصلحت کشور، ولی کشوری که مدام دشمنی می‌کند و هر روز تحریم جدید می‌نماید و در مقابل با حسن نیت ما خباثت بیشتری می‌کند موضوع متفاوت می‌شود. 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن جنایات اخير رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: اين رژیم خوی استکباری خود را با جنایات غزه به نمايش گذاشته و امروز هم در لبنان نمايان‌تر کرد و از بی تدبیری بعضی از حکام کشورهای اسلامی و کمک آمریکا و دنباله‌هایش کمال استفاده را برد.

وی با تأکید مجدد بر حمایت دولت جدید خاطرنشان کرد: دولت در ابتدای راه است و لازم است به او کمک کرد و اشکالات خصوصاً مشکل معیشتی را بر طرف نمود و إن‌شاءالله با یک وحدت و همدلی و وفاق حول محور ولی فقیه و اصول انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل به مردم خدمت نمود.

ارسال نظرات