۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۶۵۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان:

حوزه انقلابی در سایه توجه به سیره روحانیون شهید محقق می شود

حوزه انقلابی در سایه توجه به سیره روحانیون شهید محقق می شود
رئیس موسسه روایت سیره شهدا در نشست خاطره گویی دفاع مقدس از ضرورت تبیین نقش حوزویان در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و از ناشناخته بودن سرداران شهید روحانی دفاع مقدس ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در نشست خاطره گویی رزمندگان حوزوی دفاع مقدس که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، گفت: سهمی که حوزویان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند باید مشخص شود زیرا ده ها سردار شهید روحانی داریم که مردم آن ها را نمی شناسند و بدتر از آن اینکه در حوزه هم نمی شناسند. شهید ردانی پور در حوزه شناخته نمی شود و مدال هایی که ابوترابی در قصه آزادگان و اسارت به این بچه ها هدیه کرده از مدال های ورزشکاران المپیک که سال ها وقت می گذارند کمتر نیست زیرا این رزمندگان و اسرا نیز سالهای زیادی از عمر خود را استقامت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان ظلمات و تاریکی دوران اسارت را با نور آقای ابوترابی شکافتند و امید در میان آنان دمیده شد، تأکید کرد: در شهر قم چند نفر شهید زین الدین را می شناسند؟ سیره این شهدا در کجای حوزه ما تبیین می شود؟ توجه به شهدا کمرنگ است و این صحیفه پرافتخار در حوزه مظلوم است. مرحوم ابوترابی محصول تربیت شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان با بیان رشادت های شهید مصطفی ردانی پور در چذابه اظهار داشت: بسیاری از رزمندگان نقل کردند که اگر طلبه ما کاستی داشت عملیات لنگ می زد و اگر یک عملیات با رشادت و ایثار پیش می رفت دلیل بر این بود که طلاب به خوبی وظیفه تبلیغی و امیدآفرینی خود را عملیاتی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه انقلابی از مهم ترین خواسته های رهبری است، خاطرنشان کرد: قصه شهدا می تواند حوزه انقلاب تحقق ببخشد زیرا همه به شهدا پذیرش دارند و این یک مسأله مهمی است.

ارسال نظرات