۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۵۸۹۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

حوزه فرهنگ مد و لباس نیازمند یک انقلاب فرهنگی است

حوزه فرهنگ مد و لباس نیازمند یک انقلاب فرهنگی است
اصفهان - حجت الاسلام بصیرتی به لزوم انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ مد و لباس تأکید کرد و گفت: جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت کاشان می‌تواند انقلاب فرهنگی را در این حوزه رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در شهرستان کاشان که در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: نخستین عنوان جشنواره ملی فردخت، عنوان فرهنگی است آن هم فرهنگی تنها صرف خیاطی نیست، بلکه فرهنگ در پوشش است.

وی یکی از دستاورد‌های جشنواره را فراهم کردن بستری برای فعالیت فرهنگی دانست و افزود: جشنواره باید تولیداتی داشته باشد تا بتواند کارفرهنگی ارائه کند و فرهنگ پوشش نیز در حوزه فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان به لزوم فرهنگ سازی در حوزه مد و لباس و پوشش از نوع اسلامی ایرانی تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ سازی نیازمند تلاش و فعالیت سال‌های متمادی است تا بتوان دستاورد‌های آن را در جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: نسل نوجوان و جوان امروز ایرانی تحت بمباران شدید فرهنگ آلوده غرب از طریق فیلم‌ها و انیمیشن‌ها است و نگاه نسل امروز جامعه اسلامی ایران نسبت به نسل‌های گذشته متفاوت است و پوشش گذشتگان برای نسل امروز افتخار محسوب نمی‌شود.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه به لزوم انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ مد و لباس تأکید کرد و افزود: جشنواره ملی فردخت می‌تواند انقلاب فرهنگی را در این حوزه رقم بزند.

رئیس اداه تبلیغات اسلامی کاشان هدف اصلی جشنواره ملی فردخت را گفتمان سازی در عرصه مد و لباس و پوشاک ایرانی اسلامی دانست و گفت: در گفتمان سازی و فرهنگ سازی حتی از واژه‌های فارسی مناسب در پوستر جشنواره استفاده شود و از واژه نوگرایی به جای مدگرایی استفاده شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات