۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۹۵۷
آیت الله خاتمی:

پیروز میدان بی تردید مقاومت و حزب‌الله است/ نفوذ، از درون یک ملت را از بین می‌برد

پیروز میدان بی تردید مقاومت و حزب‌الله است/ نفوذ، از درون یک ملت را از بین می‌برد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جهان اسلام می‌تواند با وحدت رژیم صهیونی را از پا در بیاورد، گفت: در عرصه محکومیت رژیم صهیونیستی، ملت ایران یکپارچه است و یک صدا از ملت برمی‌خیزد و آن صدای مرگ بر اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه ششم مهر تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران و خویشتن به در پیش گرفتن تقوای الهی و حریم نگه‌داری برای ذات مقدس الهی گفت: در یک روایت کمنظیر از پیامبر اکرم(ص) آمده است «شما را به تقوای الهی دعوت میکنم و سفارش شما را به خدا میکنم که هوای بندگانش را داشته باشد. خودتان را بزرگ حساب نکنید؛ خداوند بهشت را به آنهایی که خودشان را کسی حساب میکنند نمیدهد بلکه به افراد متواضع دربرابر خدا و خلق او بهشت را عنایت میکند». این جمله پیامبر اسلام(ص) کمنظیر است.

وی افزود: از جمله مباحث توحیدی این است که آدمها در برخورد با خداوند دو گونه هستند؛ برخی شعار دین سر می‌دهند؛ یعنی حرف میزنند اما در عمل و در صحن زندگی اینگونه نیستند. دو آیه قرآن در این‌باره وجود دارد؛ یکی آیه ۱۱ سوره حج است که خداوند در این آیه می‌فرماید «وَ مِن‌َ النّاس‌ِ مَن‌ یَعبُدُ اللّه‌َ عَلی‌ حَرف‌ٍ» دو تفسیر برای این آیه مطرح هست؛ یکی اینکه برخی بر لبه دین مینشینند و یک تفسیر دیگر هم آن است که دین برخی افراد صرفاً شعاری است. این افراد بدبخت دنیا و آخرت هستند که این بازندگی آشکار است. سوره دیگر قرآن مربوط به سوره حجرات آیه ۱۴ است. در این آیه آمده است: « قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ» برخی از بادیه‌نشینان میگویند ایمان آوردیم و حال آنکه دروغ می‌گویند و فقط اینها شعار دین سر می‌دهند و دین برایشان ارزشی ندارد، بلکه عاریتی نیز هست و در مقاطع سخت با دین خداحافظی میکنند. 

امام جمعه موقت تهران با تأکید براینکه گروه دوم، خدامداران و افرادی هستند که برای دین از جان، مال و آبرو هزینه میکنند، بیان کرد: در آیه ۱۵، سوره حجرات آمده است «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ» افرادی هستند که پایه دینشان را در راه خدا محکم میکنند و نقطه مقابل دین‌مداران، افرادی هستند که پای دین نمیایستند و برای دین هزینه نمیکنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم هفتم مهر سالگرد شهادت سرداران شهید فلاحی، کلاهدوز، جهان آرا و فکوری در سال ۱۳۶۰ را گرامی داشت و آرزوی علو درجات برای آنان کردو ابراز داشت: این روز به نام و یاد بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است آنان پیشگامان شهادت بودند و یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن راهشان را داریم.

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس بیان کرد: در هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم. حادثه تلخ ریزش معدن مصیبت بزرگی بود که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تسلیت آن را گفتند و مسئولان هم پای کار آمده‌اند برای آنکه آلام [حادثه دیدگان و خانواده‌های آنان] را کاهش دهند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر به دیدار خدا رفتند، ۱۵ نفر مجروح شدند و آنچه که مهم است این است که این بلایا دقیق بررسی شود و اگر قصور یا تقصیرهای احتمالی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، جدا پیگیری شود، زیرا جان مردم برای ما ارزشمند است؛ خصوصاً که این بندگان خدا که برای معیشت خودشان در عمق چند صد متری زمین می‌روند و باید جانباختگان و بازماندگانشان را تکریم کرده و احترام ویژه برای آنها داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پای این جمله امام که فرمودند "رژیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود" ایستاده ایم، اظهار داشت: هر فلسطینی یک رای؛ نظریه و تز جمهوری اسلامی ایران است تا برای همه فلسطینی‌ها در هر کجای دنیا که هستند [برای تعیین سرنوشت سرزمینشان] صندوق رای بگذارند و رای بدهند زیرا رژیم صهیونیستی غاصب و نامشروع و دزد است و باید برود.

وی ادامه داد: مطلب دوم در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان این است که دست‌های دشمنان در دست یکدیگر است. آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی از کشورهای همسایه هنوز هم رابطه خود را با رژیم قطع نکردند. از طرفی این یک طنز بوده و خنده‌دار است که آمریکا می‌گوید ما نه خبر و نه دخالت داریم. در حالی که آنها دروغ می‌گویند؛ هم خبر داشته و هم دخالت دارند.

رژیم صهیونیستی بویی از انسانیت نبرده است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه صهیونیست‌ها حدود یک سال است در پیش چشم جهانیان و دوربین‌ها نسل کشی می‌کنند، اطفال را می‌کشند و بیش از ۴۰ هزار نفر آدم کشته‌اند، تصریح کرد: آیا کشتن طفل شیرخوار، زنان بی‌گناه و بی‌پناه، قهرمانیست؟ پس مرگتان باد؛ این ذلت و اوج رسوایی این رژیم جلاد است که بویی از انسانیت نبرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر کجا هستند. سازمان‌های بین المللی مرده‌اند و حداقل یک بیانیه در محکومیت این جنایات بدهند، اما هیچ خبری از آنها نیست. بشریت باید به فکر یک سازمان واقعی حقوق بشر باشد، زیرا این سازمان‌ها، سازمان دولت‌ها هستند و سازمان مردم نیستند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: رئیس جمهور ایران هم به نیویورک می‌رود و در قلب آمریکا محتوای صحبت او مرگ بر اسرائیل است. به حمدالله در عرصه محکومیت رژیم صهیونیستی، ملت ایران یکپارچه است و یک صدا از ملت برمی‌خیزد و آن صدای مرگ بر اسرائیل است. امروز سراسر ایران در روز خشم مقدس بعد از نماز جمعه یک پارچه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می گوید.

مامی توانیم؛ شعار ملت ایران است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه پیروز این میدان بی تردید مقاومت و حزب‌الله است، ابراز داشت: شعار ایران اسلامی یک شعاری است که با آن پیروز شدیم و آن شعار ما می‌توانیم است. این شعار نه شعار ایران که شعار اسلام است، زیرا نمی توانیم در قاموس یک مومن نیست و مومن تسلیم بشو نیست. با این منطق می‌گویم که جهان اسلام می‌تواند با وحدت رژیم صهیونی را از پا در بیاورد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به موضوع نفوذ در کشور خاطرنشان کرد: مسئله دیگر مسئله نفوذ است که مقام معظم رهبری در فرمایشات شان داشتند خطر نفوذ را خطری جدی دانستند. خطر نفوذ این چنین است که از درون یک ملت و امت را از بین می‌برد.

ارسال نظرات