۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۶۵۹۷۱
سردار رادان:

حجاب، تکلیف شرعی و قانونی است/ اگر قانون مشکل دارد آن را تغییر دهید؛ بر مجری خرده نگیرید

حجاب، تکلیف شرعی و قانونی است/ اگر قانون مشکل دارد آن را تغییر دهید؛ بر مجری خرده نگیرید
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حجاب تکلیف شرعی و قانونی است، اگر قانون مشکل دارد آن را تغییر دهید بر مجری خرده نگیرید، گفت: کشوری که روزگاری توانایی ساخت نارنجک دستی نداشت امروز غرش موشک هایش توانست به اعماق خاک دشمن نفوذ کند و در خاک دشمن به زمین بنشیند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در مراسم نمایشگاه یاد یاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: امروز در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم که مقدمه یک نهضت  و تمدن در این شهر بود، در شهری عزیز و مراسمی عزیز و برای یادی از عزیزان دور هم جمع شده ایم و چه زیباست مسیر شهدای عزیز ما که چگونه انتخاب می کنند و من و شما را در برگیری توشه دنیا و آخرت شریک می کنند.

وی افزود: یاد دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس مبارک و یادشان همواره در ذهن ها زنده باشد. دوران دفاع مقدس سراسر عشق، ایثار، گذشت و دورانی سراسر درس و عبرت بود؛ دورانی که عارفین و فیلسوفان نوجوان و جوان گوی سبقت را از عارفان استخوان شکسته ربودند.

سردار رادان با اشاره به اینکه شهدا درس های مقاومت به ما آموختند، ابراز داشت: زمانی جنگ را بر ما تحمیل کردند که انقلابی مردمی و اسلامی و برگرفته از ارزش های دینی شروع شده بود. امام در سال 1357 فرمودند سربازان من در گاهواره هستند و آن گاهواره خوابیده ها در زمان جنگ تحمیلی بزرگ و آماده شده بودند، لذا اگر می خواهید یک فکر و شناختی را بیاموزید که در آن فرد حاضر باشد و جان خودش را فدا کند باید زمان بگذارید و حوصله و برنامه داشته باشید.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه استکبار می خواهد شما سرسپرده باشید، گفت: سرسپردگی یعنی خمودگی یعنی تسلیم دشمن شدن و تسخیر شدن در برابر استکبار؛ اما این انقلاب با این جوان ها برای ارزش ها و دینشان هم فکر می گذارند و هم قدم برمی دارند و سختی ها را تحمل می کنند و جانشان را فدا می کنند و دشمن می داند اگر این فکر ادامه داشته باشد در آینده هیچ کشور سرسپرده ای وجود نخواهد شد لذا با ما دشمنی دارد و این دشمنی تا زمانی که ما پای این ارزش ایستاده باشیم ادامه دارد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی یک نارنجک دستی از خود نداشتیم و توانایی ساخت آن را هم نداشتیم، در کشور سیم خاردار نداشتیم و به ما نمی دادند اما امروز به همت خون و مقاومت شهید زین الدین ها و باکری ها باعث شد در برابر دشمن مقاومت کنیم و کشوری که تخصصی در ساخت نارنجک دستی نداشت با شعار الهی و قرآنی و با سربازی برای امام زمان خودش به جایی رسیده که امروز غرش موشک هایش توانست به اعماق خاک دشمن نفوذ کند و در خاک دشمن به زمین بنشیند و این معنای عزت و سربازی ولی امر خود است.

سردار رادان با تاکید بر اینکه بعد از جنگ دشمن به رسمیت اعلام کرد اشتباه کردیم با ایران و ایرانی وارد جنگ شدیم، اضافه کرد: مسیر دشمنی و جنگ امروز دشمن استکباری مسیری هست که صدای گلوله و خمپاره در آن شنیده نمی شود بلکه جنگ شناختی است در جنگ شناختی از تو خاک و دل نمی گیرد بلکه فکر و اندیشه را از سلب می کند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در جنگ شناختی اندیشه و فکر و ذهن از شما گرفته می شود، اظهار داشت: مظلومیت شهدای امنیت از شهدای دفاع مقدس بیشتر است چرا که در جنگ شناختی ذهن درگیر می شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: اگر امروز حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل قد علم می کند به خاطر درس گیری از انقلاب اسلامی ایران است و اگر یمنی ها قد علم می کنند به این دلیل است که آنها هم از حزب الله لبنان درس گرفته اند.

سردار رادان با بیان اینکه حجاب تکلیف شرعی و قانونی است، اظهار کرد: اگر قانون مشکل دارد آن را تغییر دهید چرا بر مجری خرده می گیرید. جنگ در شناخت و ذهن پایداری می کند و با یک وعده و دو وعده درست نمی شود اگر عشق به شهدا دارید با یک وعده درست نمی شود بلکه باید آنقدر بمانید تا دشمن شناختی را از بین برد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز این دشمن با خبرهای راست و دروغ در برابر ذهن قرار دارد، جنگ فرهنگی امروز تغییر صحنه ای است که از جنگ خیابانی و سلاح گرم به ذهن آورده شده است اگر جبهه جنگ شناختی را خالی کنیم دشمن پشت در خانه ما می نشیند و حجاب و ارزش ها را هدف قرار می دهد و ارزش ها را ضد ارزش جلوه می دهد در این مسیر صبوری، علم و امر به معروف و نهی از منکر از سبب هایی هست که رزمندگان جنگ شناختی باید به آن مجهز باشند.

وی تصریح کرد: پیام خون شهید بیداری، هوشیاری و حفظ ارزش ها بود اگر به این پیام ها توجه نکردیم فردای قیامت شرمنده خیل عظیم شهدا خواهیم بود.

ارسال نظرات