۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۶۶۲۴۶
دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حوزویان می توانند دغدغه های خود در حکمرانی علم و فرهنگ را منتقل کنند

حوزویان می توانند دغدغه های خود در حکمرانی علم و فرهنگ را منتقل کنند
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به شوراهای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای تخصصی حوزوی را ساختاری نظام‌مند برای مشارکت حوزویان دانست و از تأثیرگذاری آن در اسناد کلان حکمرانی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان مزد مجاهدت های خود را گرفتند و هر کدام یک مکتبی بوده که ما نیز نسبت به آن ها وظیفه ای داریم. 

وی با اشاره به تحصیل خود در مجموعه دانشکده دین و رسانه بیان داشت: تحصیل در اینجا در ساحت حکمرانی علم و فرهنگ به بنده کمک کرد. تنها مجموعه ای که یک ساختار نظام مند برای مشارکت حوزویان دارد شورای تخصصی حوزه شورای انقلاب فرهنگی است که در فضای حوزه و نظام مدیریتی حوزه یک ساختار رسمی و پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت های این شورا کمک به حوزه و حوزیان در راستای ریل گذاری است مانند اینکه حوزه ها به امری نیاز داشته باشند که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم به ریل گذاری بوده وی می توانند از طریق این شورا پیگیری کنند. تزریق نگرش دینی در سیاست های کلان علم و فرهنگ کشور توسط شورای تخصصی حوزوی پیگیری می شود و بسیار کلان و گسترده بوده و در همه ساحت هایی حوزه علم و فرهنگ دست بر همکاری دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شورای حوزوی دامنه فعالیت گسترده ای دارد، تصریح کرد: ابعاد دینی، حِکمی و حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق این شورا تأمین می شود و در هنگام خلأهای موجود در مباحث حکمرانی شورای تخصصی حوزوی وارد می شود برای مثال در نسخه ابتدایی سند امنیت غذایی مشاهده شد تناسبی با جمهوری اسلامی ندارد و سعی کردیم این سند را نزدیک کنیم به چیزی که نظام لازم دارد.

ارسال نظرات