۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۶۲۸۱
امام جمعه دشتابی:

مسئولان به بهانه های مختلف ارائه خدمت شبانه روزی در حوزه درمان را اجرایی نمی کنند

مسئولان به بهانه های مختلف ارائه خدمت شبانه روزی در حوزه درمان را اجرایی نمی کنند
حجت الاسلام قنبری گفت: منطقه ارداق ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد ولی درمانگاه شبانه روزی ندارد؛ در ساعات قبل از ظهر، چهار مرکز جامع در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند ولی بعدازظهر‌ها هیچ گونه خدماتی به مردم ارائه نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل قنبری، امام‌ جمعه دشتابی قزوین در گفت‌وگویی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم در زمینه بهداشت و درمان، در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به خوبی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: مردم توقع دارند این روند، اکنون که چند سال از گام دوم انقلاب اسلامی می گذرد، با شتاب بیشتری دنبال شود.

قنبری با بیان اینکه مشکل درمانگاه شبانه روزی ارداق، جزو موضوعاتی است که گویا با عملکرد فعلی برخی از مسئولان، قرار است حل نشود، افزود: ارداق، 27 هزار نفر جمعیت دارد ولی درمانگاه شبانه روزی ندارد. در ساعات قبل از ظهر، چهار مرکز جامع در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند ولی بعدازظهرها هیچ گونه خدماتی ارائه نمی کنند.  

امام‌ جمعه دشتابی یادآور شد: بنده صحنه های بسیار دلخراشی در حوزه درمانی دیده ام. پدری که فرزند خود را بر دوش می کشید تا او را به مرکزی درمانی برساند تا حال فرزندش بهتر شود ولی با در بسته روبرو می شود. تصور کنید چه اتفاقاتی برای مردم و بیماران، وقتی کسی پاسخگوی مراجعه آنان نیست، می افتد. نماینده مجلس، یک بار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه «درباره اهمیت شبانه روزی شدن خدمات درمانی در ارداق سخن گفت و حتی گفت که مجوز این کار را گرفته ایم»، ولی تاکنون این موضوع مهم، عملی نشده است. 

وی اضافه کرد: یک بار هم از سوی معاونت علوم پزشکی موضوع راه اندازی چنین مرکزی طرح شد و حتی مراسم افتتاحیه را برگزار کردند ولی بعد از مراسم، هیچ اتفاقی نیفتاد و هرچقدر ما تماس گرفتیم، فایده نداشت. چرا وقتی قرار نیست کاری را به پایان برسانید، مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی برگزار می کنید و مردم را امیدوار می کنید!

حجت الاسلام قنبری اظهار کرد: گاهی مسئولان مربوطه در جواب ما می گویند که نیروی کافی برای شبانه روزی شدن خدمات درمانی نداریم. این جواب و سایر جواب ها و وعده و عیدهای بی اساس، موجب شد موضوع را با نهاد ریاست جمهوری مطرح کنیم، که هنوز از سوی مسئولان مربوطه در دفتر ریاست جمهوری، اقدامی انجام نشده است.

امام‌ جمعه دشتابی ادامه داد: چهار مرکز جامع فعال در ارداق در حوزه درمانی، گاهی یکی دو پزشک در نوبت شب فعالیت می کنند، آن هم معمولا تا ساعت ده شب. مردم واقعا در رنج هستند. درحالی که باید طبق مقررات در یک درمانگاه، سه پزشک باشد، فقط یک پزشک کار می کند. وقتی فردی عزیز خود را که بیمار است به درمانگاه می آورد ولی خدماتی دریافت نمی کند واقعا دلسرد می شود. قرار است بیمار به جز رنج بیماری، رنج و درد دیگری را تحمل نکند. 

وی گفت: ما از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه درمان، توقع داریم به فکر مردم ارداق باشند. اعتبار ما در این منطقه آسیب دیده است. مردم با هزار و یک امید مطالبات خود را با مردم مطرح می کنند و ما هم در نماز جمعه و در جلسات با مسئولان مطرح می کنیم، ولی هیچ جواب مثبت و سازنده ای و اقدام علمی مشاهده نکردیم.

ارسال نظرات