۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۶۶۲۸۹
حجت الاسلام مجتهدزاده در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

وظایف امت اسلامی دربرابر جنایت های رژیم صهیونیستی و نحوه اجرای تکلیف شرعی مسلمانان

وظایف امت اسلامی دربرابر جنایت های رژیم صهیونیستی و نحوه اجرای تکلیف شرعی مسلمانان
عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت های مختلف و گسترده آمریکا و اسرائیل در دهه های گذشته، مقاومت و مبارزه را تنها راه پیروزی و تحقق تمدن اسلامی عنوان و وظایف امت اسلامی دربرابر جنایت های رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به این که شهادت سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان تنها محصول جنایت امریکا و اسرائیل نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دستور کنگره امریکا و ترامپ خبیث در حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل به شهادت رسیدند.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی، با توطئه‌های همیشگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و برای دفع خطر از ایران و اسلام مبارزه کرد و رؤیای شیرین «خاورمیانه بزرگ» آمریکایی‌ها و «نیل تا فرات» صهیونیست‌ها را به کابوسی تلخ برای آنها بدل ساخت و جبهه مقاومت را درمنطقه و دربرابر زورگویان جهانی احیاء کرد. او درهمه میدان های خطر حاضر می شد و به گفته خود در چشمان خود نمک می ریخت تا خوابش نبرد و درغفلت او، سر کودک بی‌گناهی را نبُرند که در این مسیر نیز به شهادت رسید.

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم اضافه کرد: حرکت شهید عزیز حاج قاسم متکی برمبانی و قانون اساسی کشور بود که دفاع از حقوق مظلومین به ویژه دفاع از ضعفاء را تکلیف همگان دانسته و با این مبنا و بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید به ویژه نظر حضرت آیت الله سیستانی و حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین که حکم قطعی شرعی و واجبت است با تلاش همه جانبه فلسطین را کمک کنند و مسجدالاقصی را به مسلمانان و به صاحبان اصلی‌اش برگردانند. 

حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به این که نحوه اجرای این تکلیف شرعی در برابر جنایات امریکا و اسرائیل باید چگونه باشد، عنوان داشت: بدیهی است که دشمن هیچ گاه از دشمنی خود دست بر نمی دارد و هرچه عقب نشینی کنیم او تهاجمی تر عمل خواهد کرد؛ چنانکه علی رغم عقب نشینی در مطالبه به حق ملت ایران در موضوع انرژی هسته ای، دانشمندان هسته ای را ترور کردند.

وی افزود: بعد از نسل کشی در غزه و جنوب لبنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بی خاصیت عربده کشی کرده و ایران اسلامی را تهدید می کند و باید بدانیم که سازمان های مدعی حقوق بشر عامل قدرت ها بوده و به نتانیاهوی جنایتکار اجازه دادند تا در این سازمان، همه ناظرین بین المللی و کشورهای مقاومت را تهدید و همزمان مورد حمایت علنی امریکای خبیث قرار گیرد تا نشان دهد باند تبهکار صهیونیستی متکی به قدرت و سگ رها شده ی خطرناک خود است و تنها ملت های مسلمان با وحدت می توانند آن را مهار کنند. 

تعیین وظایف مسلمانان برای مقابله با دشمنان در کلام امامین انقلاب

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به کلام امامین انقلاب برای تعیین وظایف مسلمانان در مقابله با این شیاطین انسان نما خاطرنشان کرد: طبق حکم قطعی شرعی بر همه واجب است با تلاش همه جانبه و کمک به جبهه مقاومت، مسجدالاقصی را به مسلمان ها برگردانند. 

وی افزود: در کلام امامین انقلاب آمده است که وقتی در میان ملتی وحدت کلمه باشد، قدرت آنها چند برابر می‌شود و اگر دشمن در مقابل خود ملت مقتدری را مشاهده کرد، مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد؛ چراکه علت عقب‌نشینی های مکرر دشمن در طول مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب هم همین بوده است.

حجت الاسلام مجتهدزاده بیان داشت: در کلام امامین انقلاب حضور قدرتمندانه در همه صحنه های انقلاب و سپردن امور به افراد شایسته از جمله وظایف مسلمانان دانسته شده و نباید از اصول انقلاب و دین اسلام دست برداشته و در عمل به دستورات قرآن کریم کوتاهی کنیم.

پیروزی و تحقق تمدن اسلامی، جز با مقاومت و مبارزه محقق نخواهد شد

وی افزود: هر فردی باید آگاهی سیاسی اجتماعی خود را ارتقاء داده دیگران را هم آگاه کند؛ همچنین باید وقایع و حوادث غزه، فلسطین، لبنان، یمن و جبهه مقاومت و آثار شوم تسلط بیگانگان را به شکل هنری و جذاب در جوامع مختلف ارائه و روحیه حمایت از مقاومت را تقویت کنیم.

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم با بیان این که باید از حوادث تلخ و شهادت عزیزان خود به عنوان فرصت استفاده کرده و به حرکت جهادی در برابر خصم سرعت بخشیم، ابراز کرد: باید از دو گانه های جعلی عرب و عجم، شیعه و سنی، حرف های مشابه بی ربط به شدت پرهیز کنیم.

وی افزود: راه زیادی را برای رسیدن به قله پیروزی طی کرده ایم که اولاً باید نا امید نشویم در ثانی به وسوسه دشمنان و شایعات آن ها بی اعتنایی کرده و بدانیم که شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق که اگر صبورانه ایستادگی کنیم با توکل بر خدای متعال پیروز نهایی جبهه حق خواهد بود.

حجت الاسلام مجتهدزاده تاکید کرد: تمدن اسلامی تحقق پذیر است و برای رسیدن به آن چاره ای جز مبارزه و مقاومت نیست و باید خود را برای تغییر وضعیت منطقه و جهان و در نتیجه افول قدرت ها و نابودی نظم جدید آن ها آماده کنیم.

ارسال نظرات