۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۶۶۴۱

استعفای گسترده ماموران سرویس مخفی آمریکا

استعفای گسترده ماموران سرویس مخفی آمریکا
روزنامه آمریکایی از چالش جدید ایجاد شده برای سرویس مخفی آمریکا جهت حفظ کارکنانش خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از استعفای گسترده محافظان ریاست‌جمهوری در این کشور تحت تاثیر عدم پرداخت مربوط به اضافه‌کاری‌های آنها خبر داد. 

طبق گزارش منتشر شده از سوی نیویورک تایمز، سرویس مخفی آمریکا حدود یک پنجم از ماموران کهنه‌کارش در سال 2024 را از دست داده است و سایر ماموران دیگرش هم به نسبت میزان اضافه کاری‌هایی که داشته‌اند، دستمزد کمتری دریافت کرده اند، ضمن اینکه آموزش‌های لازم در حوزه کاری خود را ندیده و به فناوری‌های پیشرفته دسترسی نداشته‌اند.

گزارش نیویورک تایمز در حالی منتشر می‌شود که کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی آمریکا نیز در ژوئیه 2024 و پس از وقوع حادثه مربوط به ترور نافرجام با هدف کشتن دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا از سمت خود استعفا داد و فعالیتش در سرویس مخفی آمریکا را برای همیشه متوقف کرد.

تایمز با اشاره به حادثه ترور از عملکرد سرویس مخفی آمریکا انتقاد کرده و در گزارش منتشر شده‌اش نوشت: سرویس مخفی آمریکا آمادگی لازم را در این حادثه نداشت.

به نوشته‌ی این روزنامه، اقدام برای ترور ترامپ مشکلات عمیقی را در سرویس مخفی آمریکا آشکار کرد. این مشکلات شامل کمبود فناوری و شکست در فرماندهی و حتی ارتباطات میان ماموران سرویس مخفی بود.

به عنوان مثال، فردی که قصد ترور ترامپ و کشتن وی را داشت به واسطه یک پهپاد، محل برگزاری گردهمایی انتخاباتی او را ردیابی کرده بود در حالی که نیروهای سرویس مخفی آمریکا به عنوان محافظان ترامپ پهپادی نداشته و حتی بی‌سیم‌هایشان نیز به درستی کار نمی‌کرد.

نیویورک تایمز با اشاره به مشکلات موجود در سرویس مخفی آمریکا، مهم ترین و اصلی‌ترین مشکل را مربوط به استعفای افراد آموزش دیده دانسته و با ارائه آماری عنوان کرده است: حداقل 1هزار و 400 نفر از 7 هزار و 800 کارمند سرویس مخفی آمریکا در سال‌های 2022 و 2023 از کار خود استعفا داده‌اند و این بزرگترین ضربه فعالیت سرویس مخفی طی دو دهه اخیر محسوب می‌شود.

طبق گزارش نیویورک تایمز، اگرچه سرویس مخفی آمریکا تا تابستان امسال، نیروی کارش را به 8 هزار و 100 نفر افزایش داده است با این حال، هنوز به نیروی بیشتری نیاز دارد و نگرانی‌های زیادی در مورد تناسب میان نیروهای جدید با مشکلات مربوط به نحوه آموزش آنها وجود دارد.

در این گزارش عنوان شده است که حتی مرکز آموزشی اصلی سرویس مخفی آمریکا به قدری فرسوده شده است که در مواقع بارش باران، دچار آب گرفتگی شدید می‌شود.

تحت تاثیر این مشکل، سرویس مخفی آمریکا آموزش‌هایش را در ساختمانی ساخته شده از سوی یک فیلمساز آمریکایی در آتلانتا برگزار می‌کند که مدل کوچکی از کاخ سفید است. این موضوع تحت تاثیر عدم توجه کنگره آمریکا به نیاز سرویس مخفی برای ساخت محلی مناسب آموزش نیروهای این سرویس شکل گرفته است.

عدم پرداخت اضافه‌کاری‌ها به کهنه سربازان و نیروهای با سابقه به عنوان مهم‌ترین دلیل استعفای این افراد از سرویس مخفی آمریکا عنوان شده است.

بر این اساس طبق یک نظرسنجی که از سوی انجمن پلیس فدرال آمریکا انجام گرفت، 68 نفر از 153 مامور سرویس مخفی آمریکا عنوان کرده‌اند که در سال گذشته، میزان اضافه‌کاری هایشان به حداکثر رسیده است، با این حال مبلغ این اضافه‌کاری‌های که معادل 300 هزار دلار از حقوقشان بوده است به هیچ عنوان پرداخت نشده است.

ارسال نظرات