۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۶۶۶۹۱
رئیس دانشکده دین و رسانه:

رسانه‌ها افکار عمومی را وادار به توقف خشونت در غزه کنند

رسانه‌ها افکار عمومی را وادار به توقف خشونت در غزه کنند
کمال اکبری با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه قانونی و انسانی دارند که ظلم و جنایت را به نمایش گذاشته و برای توقف آن تلاش کنند، افزود: رسانه‌ها علی رغم خدمات فراوان گاه فجایعی را نیز رقم زده اند.

به گزارش خبرنگار  سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما در نشست خبری همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» پیش از ظهر امروز با تسلیت شهادت حجت الاسلام سیدحسن نصرالله گفت: در دوران رسانه ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان داده و توانسته اند به زندگی جاری مردم کمک کرده و در راستای توسعه کشورها و تأمین رفاه اقدامات مؤثری انجام دهند اما فجایع بزرگی را در جهان از این طریق مشاهده می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی های خشن رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و فلسطین، گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم توسط برخی رسانه ها به صورت عادی جلوه داده می شود که رسانه باید بتواند وظیفه قانونی و انسانی خود برای نشان دادن ظلم و جنایت را به نمایش بگذارد و مسئولیت اجتماعی خود را در راستای تحقق صلح جهانی انجام دهد. رسانه دارهای عالم باید رژیم نامشروع را از طریق افکار عمومی وادار به توقف خشونت کند و بر اساس قوانین بین الملل جرم را مشخص کند.

دبیر همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با اشاره به فعالیت یک ساله این همایش افزود: منظور از رسانه های نوین رسانه های اینترنت پایه و مبتنی بر شبکه های اجتماعی و ابزارهای هوش مصنوعی مد نظر است که البته رسانه های نشر محور نیز در این رسانه ها فعال هستند؛ همایش مذکور در ابعاد نظری و عملی به دنبال حرف جدید در مقوله دین و فرهنگ است.

وی با اشاره به همکاری 40 مرکز علمی و دانشگاهی در برگزاری این همایش گفت: 336 چکیده و در پایان نیز 153 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و 93 عدد آن ها در همایش قابل پذیرش شده که در نشست های علمی همایش دوروزه «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» 41 عدد آن ارائه می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما به برگزاری 17 نشست علمی در طول برگزاری همایش اشاره و از مراکزی که در برگزاری این همایش همکاری کردند تشکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش در روزهای 24 و 25 ماه مهر در قم و تهران گفت: روز 25 مهر 4 نشست تخصصی این همایش در تهران و دانشگاه صداوسیما برگزار خواهد شد و در پایان از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

اکبری در پاسخ به خبرنگاران مهم ترین دغدغه برگزاری همایش را اثرگذاری عملی عنوان کرد و گفت: در این راستا نزدیک کردن دانشگاهیان و اساتید با رسانه داران صورت گرفت و بنا داریم تولید ادبیات نظری در این خصوص صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به دغدغه های رسانه های نوین و عدم توجه به آنان خاطر نشان کرد: تلاش شده است دغدغه های پلتفرم‌ها و رسانه‌ها نوین نیز در این همایش مطرح شود و آن ها نیز حضور داشته باشند.

ارسال نظرات