۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۶۶۸۳۷
الازهر:

انفعال جامعه جهانی مشوق اشغالگران برای جنایات بیشتر در غزه است

انفعال جامعه جهانی مشوق اشغالگران برای جنایات بیشتر در غزه است
دانشگاه الازهر مصر اظهار داشت سکوت و انفعال بین‌المللی به معنای تایید و مشارکت جنایات اشغالگران و تشویق آنها به ارتکاب کشتارهای بیشتر در حق مردم بی‌گناه و داغدار فلسطین به عنوان صاحبان این سرزمین است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دانشگاه الازهر مصر نسبت به تداوم فعالیت «ماشین قتل و ویرانی در نوار غزه طی یک سال گذشته» شدیدا ابراز تاسف کرد و سکوت شرم‌آور جامعه جهانی را به معنای مشارکت با اشغالگران و تشویق آنها به ادامه قتل بی‌گناهان دانست.

الازهر در بیانیه‌ای با شدیدترین عبارت‌ها تجاوزات تروریستی مستمر و ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌های نسل‌کشی جمعی در نوار غزه که پیش چشمان جامعه جهانی انجام می‌شود و هزاران شهید و مجروح برجای گذشته را محکوم کرد.

این نهاد مذهبی اهل سنت تاکید کرد: تداوم این تجاوزات، جنایت بزرگی علیه بشریت است و همه جهان باید در مقابل آن بایستند و بدانند که سکوت و انفعال بین‌المللی به معنای تایید و مشارکت در این جنایات و تشویق اشغالگران به ارتکاب کشتارهای بیشتر در حق مردم بی‌گناه و داغدار فلسطین به عنوان صاحبان این سرزمین است.

دانشگاه الازهر با اشاره به درد و رنج مردم فلسطین در نتیجه محاصره و ویرانی‌ها و نیاز به کمک‌رسانی فوری و توقف تجاوزات، اظهار داشت: در نخستین سالگرد تجاوز تروریستی به غزه، ما بار دیگر به همه نیروهای مقاومت و مرزداران شریف امت اسلامی برای دفاع از عِرض و اراضی‌شان درود و سلام می‌فرستیم؛ کسانی که مسیر شهادت و جان‌فشانی را انتخاب کردند و با ترک کشورشان و واگذاری آن به اشغالگران غاصب، راه مخالفت را در پیش گرفتند.

الازهر در پایان از همه افراد منصفی که از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنند و در پایتخت‌ها و دانشگاه‌های مختلف جهان برای رسوا ساختن جنایات اشغالگران به خیابان‌ها آمدند، تقدیر و تمجید کرد و بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در متوقف‌سازی تجاوزات علیه فلسطین و لبنان و بازخواست عاملان این جنایات عمل کند.

وزارت بهداشت غزه اظهار داشت در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر که ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند به شهادت رسیده‌اند و شمار مجروحان نیز به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظرات