۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۷۶۶۹۸۰
حزب‌الله عراق:

اگر به ایران حمله شود، جلوی صادرات نفت را می‌گیریم

اگر به ایران حمله شود، جلوی صادرات نفت را می‌گیریم
مسئول امنیتی حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای گفت که در صورت وقوع جنگ انرژی، جلوی صادرات روزانه 12 میلیون بشکه نفت را خواهد گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ابو علی العسکری مسئول امنیتی، کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای گفت: «پاسخ ما به هرگونه حمله‌ای به عراق یا استفاده از خاک و آسمان عراق برای حمله به ایران، به هدف قرار دادن اسرائیل محدود نخواهد ماند».

او گفت که در صورت وقوع چنین اقدامی، تمامی پایگاههای آمریکا و منافعش در عراق و منطقه مورد هجوم قرار خواهند گرفت.

این مقام امنیتی حزب‌الله عراق افزود: «حزب‌الله هرگز جنگ انرژی را آغاز نمی‌کند، اما اگر این جنگ شروع شود، جهان روزانه 12 میلیون بشکه نفت را از دست خواهد داد».

ابوعلی العسکری در ادامه بیانیه خود گفت: «این چیزی است که بر عهده ماست، اما در مورد اینکه برادران ما در یمن در باب‌المندب و برادران در ایران در تنگه هرمز چه خواهند کرد، خدا بهتر می‌داند».

او همچنین تأکید کرد: «این جنگ، بد را از خوب مشخص کرد و به وضوح نشان داد که چه کسانی سربازان شیطان و چه کسانی سربازان خداوند هستند».

مسئول امنیتی حزب الله عراق در پایان گفت: «همانطور که دبیرکل در بیانیه اخیر خود تصریح کرد، رژیم‌های خبیث یعنی رژیم السیسی، رژیم اردن، رژیم سعودی با نهادهای وهابی و رژیم امارات هستند البته به این فهرست خبیث آنچه شیعه لندنی و لیبرال‌های عراقی و عرب نامیده می‌شوند را اضافه می‌کنیم».

ارسال نظرات