۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۶۷۳۰۷
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا:

سفر مسئولان به لبنان نشان دهنده موضع قدرت نظام اسلامی ایران است

سفر مسئولان به لبنان نشان دهنده موضع قدرت نظام اسلامی ایران است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سفر رئیس جمهور به قطر، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و دیگر کشورهای منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفرها در میان تهدیدهای دشمن، نشان دهنده موضع اقتدار و قدرت نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور های منطقه، اظهار داشت: دیپلماسی در کنار میدان می تواند به بهترین شکل اثرگذار باشد؛ در این چند هفته اخیر اتفاقاتی افتاد که نشان داد هماهنگی دیپلماسی و میدان چقدر می تواند کارساز باشد و دشمن را به عقب نشینی وادار کند.

وی از تغییر معادلات منطقه بعد از عملیات وعده صادق دو خبر داد و گفت: قبل از عملیات وعده صادق دو رژیم صهیونیستی و آمریکا تهدیدهای گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی انجام می دادند و سعی داشتند ایران را به عقب نشینی وادار کنند، اما عملیات وعده صادق دو معادلات را عوض کرد؛ همه کارشناسان اذعان داشتند این ضربه کاری سپاه  بسیار موثر بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزاری نماز جمعه نصر درمیان تهدیدهای رژیم صهیونیستی را از بین برنده شایعات و جنگ روانی دشمن دانست و اظهار داشت: بعد از این عملیات رژیم صهیونیستی تهدیدهایش را ادامه داد، حتی سران نظام را تهدید به ترور کرد اما نماز جمعه نصر توانست قدرت و توانایی آمادگی بالای نظام را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: در حالی که سران رژیم صهیونیستی با کوچکترین اتفاقی به پناهگاه فرار می کنند، شاهد حضور رهبر معظم انقلاب و جمعیت میلیونی و بی سابقه در نماز جمعه بودیم؛ دشمن حتی شایعه کرده بود که رهبری در پی اتفاقات اخیر منطقه و شهادت سید حسن نصرالله به جای امنی انتقال داده شده، اما حضور شجاعانه ایشان و جمعیت عظیم میلیونی نشان داد نظام چقدر توانمند است.

حجت الاسلام ملک زاده سفر رئیس جمهور به قطر، وزیر امور خارجه  و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و دیگر کشورهای منطقه را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این سفرها در میان تهدیدهای دشمن، نشان دهنده موضع قدرت نظام اسلامی ایران و هراس نداشتن از دشمن است.

وی از نتیجه معکوس تهدیدهای دشمن علیه جبهه مقاومت خبر داد و گفت: بعد از عملیات وعده صادق دو و خصوصا عملیات های بی نظیر حزب الله به دشمن ثابت شد تهدیدهایی که انجام می دهد تأثیر معکوس داشته؛ اقدامات و تهدیدهایی که علیه حزب الله لبنان انجام دادند باعث شد آنها با قدرت بیشتری به مقاومت ادامه دهند.

ارسال نظرات