۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۳۸
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

‌مؤسسات قرآنی در مراکز استان ها 500 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: مؤسسات قرآنی در مراکز استان ها در صورتی که زمین برای ساخت داشته باشند، تا 500 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند .
نورالله برشان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، در مراسم تجلیل از فعالان، دانش آموختگان و خادمان قرآن کریم این استان که شب گذشته در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 70 مؤسسه قرآنی در استان وجود دارد که 36 مؤسسه دارای مجوز هستند و تا پایان امسال نیز 14 مؤسسه قرآنی دیگر مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد .

وی، با اشاره به اینکه، سیستان و بلوچستان در زمینه فعالیت های قرآنی دارای ظرفیت های بالایی است و مردمی خودجوش دارد که به فعالیت های قرآنی عشق می ورزند، گفت: به منظور حمایت از مؤسسات قرآنی در این استان، اعتبارت ساخت مرکز به مؤسساتی که دارای شرایطی از جمله چند منظوره بودن، داشتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی باشند، تعلق می گیرد .

برشان، اعلام کرد: مؤسسات قرآنی در مراکز استانها در صورتی که زمین برای ساخت داشته باشند، تا 500 میلیون ریال کمک بلاعوض، در شهرستان های دیگر تا 400 میلیون ریال و در بخش ها نیز 300 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند .

وی، اضافه کرد: تاکنون از پنج میلیون ریال تا 30 میلیون ریال در بخش نرم افزاری به مؤسسات قرآنی استان کمک شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: کمک های بیشمار در بخش آموزش و امضای تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های اجرایی از دیگر کمک های این اداره کل به مؤسسات قرآنی استان است ./940/پ202/ص
ارسال نظرات