۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۶۷۶۵۵
امام جمعه چرداول:

سد چناره مشکل آب شرب و اشتغال منطقه را حل خواهد کرد

سد چناره مشکل آب شرب و اشتغال منطقه را حل خواهد کرد
حجت‌الاسلام فریادی با انتقاد از به تعویق افتادن مکرر تکمیل سد چناره گفت: با تکمیل این سد، مشکل آب شرب منطقه و آب کشاورزی 1600 هکتار از اراضی کشاورزی و در نتیجه اشتغال حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی امام جمعه چرداول از استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با موضوع احداث سد چناره و آب شرب آسمان آباد گفت: دو بخش از چهار بخش شهرستان چرداول کم آب یا حتی در بعضی مواقع بی‌آب است.

وی در بیان علت این مشکل ابراز داشت: شرایط بد آب و هوایی و خشک شدن چاه‌ها باعث بروز این تنش آبی شده است؛ الان مشکلات عدیده‌ای در شرب و آبیاری 1600 هکتار زمین مزروعی منطقه به علت نبود آب به وجود آمده است.

امام جمعه چرداول با اشاره به وعده‌های مکرر مسئولان درباره کامل شدن سد چناره گفت: اگر این سد کامل شود، نه تنها شهرستان چرداول بلکه دو شهرستان همسایه نیز مشکل آب شرب و کشاورزی نخواهند داشت.

حجت الاسلام فریادی با تأکید بر اینکه با احداث سد چناره تنش آبی منطقه حل خواهد شد اظهار داشت: علاوه بر حل مشکل آب شرب، آب کشاورزی این منطقه نیز حل خواهد شد و احداث این سد بسیار راه گشا است؛ زمین‌های این منطقه بسیار حاصلخیز است؛ با تکمیل این سد، چرداول قطب کشاورزی استان، بلکه منطقه خواهد شد.

وی توریسم را یکی از صنعت‌هایی عنوان کرد که می‌تواند به منطقه رونق دهد و تصریح کرد: صنعت توریسم هم به همین آب وابسته است؛ این سد نیمه کاره امید همه مردم است تا با تکمیل آن بسیاری از مشکلات جوانان و خانواده‌ها حل شود؛ تکمیل این سد می‌تواند علاوه بر تأمین آب آشامیدنی، در حوزه اشتغال شهرستان تحولی ایجاد کند.

حجت الاسلام فریادی به توجه دولت به تکمیل پروژه‌های بالای هفتاد درصد ساخته شده اشاره کرد و گفت: هر چند این پروژه به هفتاد درصد نرسیده است و از این رو، در کانون توجه دولت قرار ندارد، لیکن این مشکل حیاتی استان ایلام است.

وی مطالبه مردم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اکنون مردم در این زمینه دغدغه و مطالبه جدی دارند؛ مسئولان به صورت مکرر قول داده‌اند ولی محقق نشده است؛ اکنون نمایندگان جدید نیز قول داده‌اند و ما و بقیه مردم امیدوار هستند.

ارسال نظرات