۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۷۶۶۲
حجت الاسلام ملکی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مردمی جهت کاهش آسیب های اجتماعی

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مردمی جهت کاهش آسیب های اجتماعی
حجت الاسلام ملکی بر ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در این راستا ظرفیت های مردمی و‌ظرفیت دستگاه های اجرایی هم افزا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مهدی ملکی، ظهر امروز در جلسه کارگروه عملیاتی کودکان کار استان لرستان، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: نیازمند نهضت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های این حوزه هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت‌های مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.

رئیس کارگروه عملیاتی کودکان کار و خیابان شواری اجتماعی با اشاره به نگاه عمیق رهبری در حوزه مقابله به آسیب های اجتماعی، افزود: آسیب های اجتماعی یکی از اولویت‌ هایی است که مسئولان باید با کار فوق العاده شبانه‌روزی در راستای مقابله با آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در راستای کاهش یا مقابله با آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گرفته شود.

رئیس کارگروه علمی عملیاتی شورای اجتماعی با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده جهت تهیه سند جامع، افزود: این برنامه باید براساس ظرفیت های مردمی و دولت دیده شود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اهمیت سرعت در مقابله با آسیب های اجتماعی، افزود: سرعت رشد آسیب های اجتماعی می طلبد که در مقابله با این حوزه مانند مدیریت بحران، ‌کار‌ شبانه روزی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت امید بخشی به مردم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اثر کرد برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی باید سنجیده شوند.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید تصدی گری را کاهش و بستر را برای ظرفیت های مردمی فراهم و از آنان پشتیبانی نمایند.

وی با بیان اینکه وجود مرکز رصد در حوزه کودکان کار ضروری است، تصریح کرد: رصد وضعیت از برنامه های مورد تاکید است که بایدبا بهره گیری از ظرفیت های مردمی نسبت به آن اقدام شود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اهمیت تشکیل هیات اندیشه ورز با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان اجتماعی، ادامه داد: جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی، لازم است ظرفیت های مردمی و‌ظرفیت های دستگاه های اجرایی هم افزا شوند و این مهم با نظارت و برنامه ریزی محقق خواهدشد.

رئیس کارگروه عملیاتی کودکان کار و خیابان شواری اجتماعی با اشاره به اهمیت شناسایی و توانمند سازی ظرفیت های مردمی، اظهار کرد: در ظرفیت های مردمی قدرت عظیمی نهفته است که لازم است از این ظرفیت ها در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره گرفته شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات