۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۶۸۰۱۸
حجت الاسلام عباسی آغوی:

حوزه علمیه باید مسئول روانشناسی اسلامی باشد

حوزه علمیه باید مسئول روانشناسی اسلامی باشد
دبیر همایش روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو، قم را مرکز روانشناسی اسلامی خواند و گفت: دوازده انجمن در قم سال‌ها در زمینه روانشناسی اسلامی زحمت کشیده اند و با هم‌افزایی می‌توانند رشد علمی خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی عباسی آغوی دبیر همایش روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو در همایش روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس انجمن روانشناسی اسلامی که در سالن امین ساختمان دارالولایه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، همایش را رویداد مهمی برای آغاز راه فعالیت های حوزه علوم انسانی خواند و اظهار داشت: نوشتن سندی راهبردی برای انجمن روانشناسی که در حکم نقشه راه باشد لازم و ضروری است و باید با کار علمی و فنی آماده شود.

دبیر همایش روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو قم را مرکز روانشناسی اسلامی خواند و گفت: دوازده انجمن در قم که سال ها در زمینه روانشناسی اسلامی زحمت کشیده اند کارهای پژوهشی خوبی انجام داده اند و با هم افزایی این مجموعه ها حرکت علمی رشد خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام عباسی آغوی با اشاره به بلوغ اسلامی در عصر حاضر، فرق روانشناسی اسلامی با روانشناسی غربی را حکمت و عمل دانست و گفت: حرکت علمی به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیاز به کار جهادی دارد و ما نیاز به جهش عملی در علوم اسلامی داریم.

دبیر همایش روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو با اشاره به پنج پیش نشست که قبل از این همايش برگزار شد، گفت: این پنج نشست آغازی بود تا به روانشناسی اسلامی بپردازیم و افق های جدیدی را به روی روانشناسی اسلامی بگشاییم.

حجت الاسلام عباسی آغوی با اشاره به زحمات آیت الله اعرافی برای برگزاری همایش حاضر، تاکید کرد: این همايش آغاز کار است و حوزه علمیه باید مسئول روانشناسی اسلامی باشد و ما در تلاش هستیم که این همایش های در آینده ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات