۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۶۸۲۳
هشدار شیخ رائد الصلاح:

اسرائیل قاطعانه به دنبال احیای معبد سلیمان و نابودی مسجد الاقصی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ رائد صلاح تجاوزگری های صهیونیستی علیه مسجدالاقصی با هدف احیای معبد سلیمان را مصداق جنگ واقعی علیه فلسطینیان دانست و خواستار قیام اعراب و مسلمانان برای مبارزه با این فاجعه شد.
رائد صلاج


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی‌ در فلسطین و از علمای برجسته اسلامی، روز گذشته در اظهاراتی، اقدام های اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را جنگ به معنای واقعی کلمه دانست و پیش بینی کرد که تجاوزگری های صهیونیستی علیه این مسجد مبارک در روزهای آینده افزایش یابد.

شیخ صلاح با دشوار خواند اوضاع کنونی مسجدالاقصی، گفت: اشغالگران صهیونیستی با حضور گسترده خود در تمام نقاط بخش قدیمی بیت المقدس، مسجدالاقصی را به شکل کامل به محاصره خود درآورده اند.

وی رخدادهای کنونی را اجرایی ساختن طرح ها و نقشه های رژیم صهیونیستی دانست و افزود: دشمن اشغالگر سال 2010 را سال اجرای نقشه های خود نامیده است که مهم ترین آنها برپاساختن معبد هیکل سلیمان که به ادعای آنها در زیر مسجدالاقصی مدفون شده است، می باشد.

رهبر جنبش اسلامی با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی در دو هفته آینده، روزی جهانی برای برپاساختن معبد اسطوره ای هیکل را اعلام خواهد داشت، نسبت به هدف اصلی آنها که همان نابودی کامل مسجدالاقصی است، هشدار داد.

وی با تقدیر از نقش مردم بیت المقدس و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی تاکید کرد: مساله بیت المقدس نیازمند تلاشی بسیار گسترده تر از تلاش فلسطینیان است و همه اعراب و مسلمانان باید پیش از آن که دیر شود، نقش خود را در این باره به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است که بنا بر اعلام منابع محلی، پلیس این رژیم مانند دیروز از ورود مردان زیر 50 سال به محیط مسجدالاقصی جلوگیری می کند و تدابیر سختگیرانه خود را ادامه می دهد.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی علاوه بر ورودی های مسجد، راه ها و کوچه های بخش قدیمی قدس را نیز در کنترل خود گرفته اند.

منابع محلی همچنین اعلام کردند که نمازگزاران فلسطینی بامداد امروز ناچار شدند که نماز صبح را در خیابان های نزدیک به مسجد ادا کنند زیرا نیروهای پلیس این رژیم از ورود آنان به مسجد ممانعت کردند.

گروه‌های یهودی تندرو و افراط گرا روز گذشته بار دیگر هواداران خود را به تجمع در صحن براق فراخواندند تا بدین وسیله مراسم خود را که در آن به ساحت مسجدالاقصی توهین می‌شود، اجرا کنند.

روز گذشته در درگیری های پلیس رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی دست کم 13جوان فلسطینی با گازهای اشک‌آور مصدوم شدند.

این تجاوز به مسجد الاقصی در حالی رخ می دهد که چند روز پیش شاهد تصمیم دولت صهیونیستی برای افزودن حرم ابراهیمی شهر الخلیل و مسجد بلال بن رباح در شهر بیت لحم به فهرست میراث فرهنگی و ملی صهیونیست ها بودیم. /981/الف

ارسال نظرات