۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۷۷۲۸۸
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

جشنواره نشریات تجربی حوزه گامی موثر در شناسایی طلاب مستعد است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری جشنواره نشریات تجربیرا گام مهمی در جهت شناسایی استعدادهای طلاب جوان و پرورش آن ها به عنوان پشتوانه هایی برای مطبوعات استان و کشور دانست.
نشريات تجربي
محمدجواد آرین منش، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی است و انتظار می رود وضعیتمان از نظر شاخص های فرهنگی فراتر از این باشد لذا هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه خراسان دومین قطب مطبوعاتی کشور است گفت: طبق استانداردهای بین المللی هر ده نفر به یک نشریه باید دسترسی داشته باشند که این رقم در استان خراسان 600 هزار نسخه است در حالی که تاکنون به نیمی از این رقم نیز نرسیده ایم .

آرین منش ادامه داد: این مهم می طلبد که نشریات تجربی مان به سرعت تقوقت شده و به صورت نشریات قابل چاپ و عرضه برای عموم دربیایند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در زمینه مطبوعات دینی با کمبود متخصص مواجه هستیم ابراز داشت: این جشنواره گام بسیار مهمی در جهت شناسایی استعدادهای طلاب جوان و پرورش آن ها به عنوان پشتوانه هایی برای مطبوعات استان و کشور تلقی می شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سطح کیفی نمایشگاه نشان می دهد این توانمندی و ظرفیت کاملا در بین طلاب جوان وجود دارد به گونه ای که کیفیت این نشریات، از برخی نشریات رسمی نیز بالاتر است.

آرین منش با اشاره به اینکه یکی از سیاست های کمیسیون فرهنگی مجلس، حمایت از حوزه فرهنگ و توسعه مطبوعات و نشریات است خاطرنشان کرد: نشریات تجربی مقدمه ای برای نشریات رسمی دارای مجوز است و در سال آینده نیز رقم بسیار خوبی برای توسعه شاخصه های فرهنگی در استان ها اختصاص یافته که قطعا نشریات تجربی هم می توانند سهمی از این اعتبارات داشته باشند ./930/پ202/ص
ارسال نظرات