۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۷۳۵۳

پرداخت زکات در کشور 43 درصدی افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از رشد 43 درصدی پرداخت زکات خبر داد.
زكات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سعید ستاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال 700 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 43 درصدی برخوردار است.

وی در ادامه از افزایش 35 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: هم اکنون مشارکت مردمی 5/23 درصد بوده که تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به 35 درصد و در چشم انداز 20 ساله این رقم به 75 درصد خواهد رسید.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در 11 ماه گذشته مردم خیر و نیکوکار کشورمان با پرداخت سه هزار و 500 میلیارد ریال کمک مالی در ساخت مسکن، تامین نیازهای ایتام و مایحتاج ضروری خانواده ها، تهیه جهزیه برای نوعروسان و تامین نیازهای تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد سهیم شده اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اعلام اینکه حمایت از زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار، کودکان خردسال و سالمندان محورهای اصلی حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 350 هزار یتیم در کشور از حمایت 400 هزار حامی برخوردارند.

ستاری توانمند سازی خانواده ها و خارج کردن آنها از چرخه دریافت خدمات را یکی از سیاستهای اصلی دولت در کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد که کارشناسان درصدد کشف نقطه توانمند سازی آنها هستند./936/پ202/ص
ارسال نظرات