۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۷۳۷۲
مدیر امور بین الملل مرکز نور؛

حضور در نمایشگاه سبیت 2010 تحولات بنیادی را در فعالیت های مرکز نور رقم خواهد زد

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: حضور در نمایشگاه سبیت 2010 تحولات بنیادی را در فعالیت های مرکز نور رقم خواهد زد.
نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن مس چی، مدیر امور بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری گفت: ‌با توجه به دوازدهمین حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه IT و صنعت ارتباطات در جهان بحمدالله در هر سفر تجربیات، اطلاعات و مهارت های تخصصی در اختیار کارشناسان، محققان و پژوهشگران صنعت آی تی این مرکز قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: هدف از حضور مرکز تحقیقات در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات (سبیت) کسب تجربه، آشنایی با آخرین دست آوردهای رایانه ای و تکنولوژی روز دنیا و برگزاری نشست های تخصصی است.

مس چی خاطر نشان کرد: اعتلای نام ایران به عنوان کشوری که دارای فناوری روز بوده و بکارگیری این فناوری در حوزه علوم دینی، همچنین تحقق اهداف سند چشم انداز کشور مبنی بر حرکت در مسیر علم و فناوری و معرفی آن به دنیا از جمله دیگر اهداف حضور در نمایشگاه های خارجی بویژه سبیت به شمار آید.

وی سبیت را بزرگترین رویداد نمایشگاهی قاره اروپا در عرصه فن آوری ذکر کرد و یادآور شد: این رویداد همه ساله در اسفندماه با حضور شرکت های صاحب نام بین المللی برگزار می شود.

مدیر امور بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: بحمدالله مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نوزدهمین حضور خود را در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور آلمان تجربه می‌کند.

مس چی افزود: دوازده دوره حضور در نمایشگاه بین‌المللی «سبیت» و هفت دوره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت این 19 سال تجربه را رقم می‌زند. وی با بیان اینکه اولین حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به سال 1992 برمی گردد، خاطرنشان کرد: سبیت اولین بار در 12 مارچ 1986 گشایش یافت بطوریکه نام اختصاری آن از نام آلمانی پایگاه تکنولوژی اطلاعات و مشاغل (Centrum für Büro und Informationstechnik) گرفته شده است.

مدیر امور بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهارداشت: این نمایشگاه در حال حاضر و به صورت تقریبی سالانه میزبان بیش از 6هزار و 500 نفر برگزار کننده و بالغ بر 800 هزار نفر بازدید کننده است.

مس چی در ادامه به بخش های مختلف این نمایشگاه بین المللی اشاره کرد و گفت: ارتباطات و حمل و نقل، مراکز اطلاعاتی و تکنولوژی چیپ، نوآوری و خلاقیت، استراتژی و مشاوره، ویدئو کنفرانس و گفتگو از راه دور از جمله بخش های طبقه بندی شده این نمایشگاه بین المللی می باشد.

وی بابیان اینکه فضای کلی این نمایشگاه بالغ بر یک میلیون متر مربع می باشد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 60 کشور از سراسر جهان در نمایشگاه سبیت شرکت کرده اند.

مس چی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی همه ساله چند چهره شناخته شده فرهنگی و یک کشور از کشورهای جهان به عنوان میهمانان ویژه معرفی می‌شوند، ادامه داد: اسپانیا، میهمان ویژه امسال این نمایشگاه است و به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی خاصی از سوی این کشور در شهرهای مختلف آلمان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سه شنبه شب (هفته گذشته) در مراسمی به همراه خوزه لوییز رودریگرز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا رسما این نمایشگاه را افتتاح کرد.

پیش بینی می شود بیش از چهار هزار شرکت از شصت و هشت کشور جهان تازه ترین فن آوری های خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

علاقمندان و کاربران حوزه اروپایی مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی می توانند جهت حضور در غرفه مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی از دوم لغایت ششم ماه مارس 2010 (دوازده لغایت 15اسفندماه سال جاری) به سالن شماره 6 استند E12 مراجعه کنند./919/پ202/ع

ارسال نظرات