۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۷۷۳۸۸
مسؤول قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور‌:

هوشیاری مردم مهم‌ترین ملاک پیروزی در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس بسیج مستضعفین گفت: توطئه های دشمن نه تنها بین مردم و انقلاب و ولایت فاصله ایجاد نکرد؛ بلکه خروش مردمی را در راهپیمایی روز 22 بهمن دربر داشت.
سردار علي فضلي جلسه قرارگاه راهيان نور سيستان و بلوچستان جلسه قرارگاه راهيان نور سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی فضلی، جانشین رییس بسیج مستضعفین، روز گذشته ‌در جلسه قرارگاه راهیان نور استان سیستان و بلوچستان که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جنگ نرم دشمن علیه مردم ایران زمین آغاز شده و هوشیاری مردم، مهمترین ملاک پیروزی در این جنگ است. 

مسؤول قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران نظامی است که در سه دهه اخیر جنگ نیمه سخت، سخت و اکنون نرم را تجربه می ‌ند، افزود: فتنه های اخیر که در راستای جنگ نرم دشمن طراحی شده بود، پیشرفت انقلاب را به تأخیر انداخت.

وی با بیان این‌که توطئه های دشمن نه تنها بین مردم و انقلاب و ولایت فاصله ایجاد نکرد؛ بلکه خروش مردمی را در راهپیمایی روز 22 بهمن دربر داشت، تصریح کرد: باید مسایل فرهنگی را با توکل به خدا متناسب با نیاز کنونی جامعه و در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان از بعد کمی و کیفی تغییر دهیم.

مسؤول قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از هفتصد هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق جنگی جنوب کشور بازدید کرد‌‌ند، اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال هم بیش از یک میلیون نفر از مناطق جنگی در جنوب کشور دیدن کنند و از نزدیک با رشادت‌ها و حماسه های هشت سال دفاع جانانه سربازان این مرز و بوم آشنا شوند‌.

وی، افزود: همچنین امسال از بیش از پنجاه کشور دنیا زائر در قالب کاروانهای راهیان نور از این مناطق بازید خواهند کرد.

 فضلی‌ خاطر‌نشان کرد: راهیان نور از کارهای فرهنگی مؤثر، زود بازده، کم هزینه و میدانی است به شرط این که بر اساس یک فرآیند و برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد و همه ارگان‌های دولتی در آن مشارکت داشته باشند.

علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، نیز در این جلسه گفت: کاروان‌های راهیان نور از مهم‌ترین خدمات نظام در بحث فرهنگی است که افزون بر آشنایی جوانان نسل امروز با رشادت‌های صورت گرفته در هشت سال جنگ تحمیلی، به لحاظ روحی نیز برای کسانی که به سفر می روند تأثیر دارد و هم به لحاظ گردشگری و توریسم برای استان‌هایی که درگیر جنگ تحمیلی بودند، تأثیر گذار است‌.

وی افزود: پیشرفت های امروز کشور در زمینه های علمی و نظامی مرهون رشادت های کسانی است که با دلاوری و عشق از نظام و کشور دفاع کردند.

همچنین علیرضا عظیمی جاهد، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال 9 هزار نفر از مردم استان از نهم اسفندماه به مناطق جنگی اعزام شده اند که این اعزام تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی اعلام کرد: استقبال خوبی از کاروان‌های راهیان نور انجام شده است و کسانی که برای اولین بار برای اعزام نام‌نویسی کردند حتماً به این مناطق اعزام می شوند‌.
 
جاهد‌ همچنین از احداث اردوگاه دائمی استان سیستان و بلوچستان در مناطق جنگی جنوب خبر داد و گفت: با احداث این اردوگاه افزون بر افزایش ظرفیت اعزام استان سعی می کنیم برای اعزام در طول سال نیز برنامه ریزی کنیم./940/پ202/س

ارسال نظرات