۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۷۶۶۸
مدیر وب سایت اسلام در اروپا:

اسلام ستیزی دشمنان به خاطر بالا گرفتن موج اسلام خواهی در اروپاست

خبرگزاری رسا ـ مدیر وب سایت اسلام در اروپا گفت: اگر مسلمانان نسبت به جایگاه و قدرت خود در جهان آگاهی داشتند در جهت همگرایی بیشتر حرکت جدی‌تری می‌کردند.
اسلام در اروپا

آرش وزیری، مدیر وب سایت اسلام در اروپا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی گفت: هدف کوتاه مدت ما از راه اندازی این پایگاه، جمع‌آوری اخبار مربوط به دنیای اسلام در یک پایگاه مجازی مشخص بود تا کاربران بتوانند به راحتی در مورد این موضوع اطلاع کسب کنند.

وی افزود: هدف آرمانی ما این بود که با توجه به توطئه های دشمنان اسلام در قالب پروژه اسلام هراسی و در نهایت اسلام ستیزی که در غرب در حال شکل گیری است و همچنین نیاز مبرم وحدت مسلمانان در برابر صهیونیسم مسیحی، آخرین اخبار از وضعیت مسلمانان و فعالیت‌های آنان را جمع آوری کنیم و در اختیار کاربران قرار دهیم تا مایه دلگرمی مسلمانان و زنده شدن امید به ظهور منجی عدالت گستر شود.

مدیر وب سایت اسلام در اروپا گفت: این پایگاه در سال 86 در قالب وبلاگ راه اندازی شد و پس از یکسال با توجه به استقبال مخاطبان در اردیبهشت سال 87 به شکل وب سایت فعالیت خود را ادامه داد.

وی درباره ایجاد چنین پایگاهی اظهار داشت: چند سال پیش برای نوشتن یک پایان نامه در خصوص وضعیت مسلمانان آلمان به فضای مجازی رو آوردم که با نبود پایگاهی تخصصی در این موضوع مواجه شدم و از همان زمان جرقه ایجاد سایتی با چنین ویژگی‌هایی در ذهنم زده شد.

وزیری گفت: آگاهی و شناخت مسلمانان از پتانسیل قوی و تاثیر گذار آنان در تمامی عرصه های جهانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار لازم و ضروری است و این شناخت می تواند آنان را در خط صحیح برای مقابله با بدخواهان یاری کند و به جای مهار کردن یکدیگر و یا به هدر دادن این پتانسیل، در همگرایی و تقویت برای اصلاح امور اسلام و مسلمین در جهان تلاش کنند.

وی افزود: بحث اسلام هراسی و اسلام ستیزی که در غرب شاهد آن هستیم بدنبال ظهور اسلام گرایی در اروپا و غرب خصوصا در بین ساکنان بومی این مناطق و همچنین تقویت این گرایش در بین نسل سوم مهاجران که دیگر با فرهنگ و آداب و رسوم کشور میزبان عجین شده اند اوج گرفت و هر چه اسلام گرایی و گرایش به سوی اسلام افزایش یافت، وحشت بیشتر از اسلام از سوی سردمداران غربی و رسانه ها هم بیشتر شد.

وی افزود: اسلام ستیزی در غرب به شکل های گوناگون وجود دارد، گاهی بصورت سخت افزاری است و گاهی دشمن به صورت نرم این هدف را دنبال می‌کند.

وزیری اظهار داشت: به طور مثال از اسلام ستیزی به شکل نرم می توان به تلاش برای ایجاد یک جامعه مسلمان سکولار و یا به تعبیر حضرت امام(ره) اسلام آمریکائی بدون داشتن شاخص های اسلام ناب محمدی (ص) یا ایجاد و تقویت گروه‌های به اصطلاح اسلام گرای خشن اشاره کرد.

وی گفت: البته باید بدانیم که این هجمه ها نتوانسته جلوی موج اسلام خواهی را در بین مردم کشورهای غربی به خصوص جوانان بگیرد و طبق تحقیقاتی که توسط کشور های اروپایی صورت گرفته، این گرایش به ویژه در بین افراد روشنفکر و تحصیل کرده جامعه رو به افزایش است که از باب نمونه می توان به حمایت مردم آلمان از ساخت مسجد در این کشور و یا مقابله با افراطیون در راهپیمائی های صورت گرفته در سالهای گذشته اشاره کرد.

مدیر پایگاه مجازی اسلام در اروپا با توجه به نقش وحدت بین مسلمانان در بر ملا کردن نقشه های دشمن ،اظهار داشت: به اعتقاد بنده وقتی ما در صحنه عمل می بینم که بین مسیحیان و یهویان در قالب صهیونیسم مسیحی وحدتی برای از پا در آوردن اصل و ریشه اسلام و مسلمانان شکل گرفته، این کوته فکری است که خود مسلمانان با این همه پتانسیل بالفعل و بالقوه با هم اختلاف داشته باشند و به جای اینکه در مقابل دشمن اصلی خود صف آرائی کنند، بخواهند سر موضوعات فرعی با یکدیگر منازعه داشته باشند از این رو به یقین می توان گفت یک بخش از دسیسه های دشمن، ایجاد اختلاف بین گروه‌های گوناگون مسلمانان است.

گفتنی است، وب سایت اسلام در اروپا هم اکنون به نشانی
www.islamineurope.ir در اختیار کاربران قرار دارد./909/ت302/ع

ارسال نظرات