۱۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۸۴۰۰
آیت‌الله مقتدایی:

آیت‌الله ابن‌الرضا پناهگاه مردم بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی در پیامی به مناسب درگذشت آیت الله ابن الرضا گفت:ملجا و پناهی برای مردم شریف و محترم و متدین منطقه به شمار می‌رفت و با زهدی سرشار از معنویت و صفای نفس به لقاءالله پیوست موجب تأثر و تألم گردید.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله ابن الرضا را تسلیت گفت و اظهار داشت: فقدان شخصیتی که عمر پربرکت خود را در راه تبیین احکام الهی و تعلیم و تربیت فضلا و طلاب سپری نمود و ملجا و پناهی برای مردم شریف و محترم و متدین منطقه به شمار می‌رفت و با زهدی سرشار از معنویت و صفای نفس به لقاءالله پیوست موجب تأثر و تألم گردید.

این پیام می‌افزاید: اینجانب این مصیبت را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، روحانیت معظم، مردم عزیز و عالم‌پرور شهرستان خوانسار و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن‌ مرحوم علو مقام و رضوان و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

گفتنی است،‌در خاندانی مشهور به علم، تقوی و فقاهت در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار به ویژه والد معظمش مرحوم آیت الله حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری خویش رهسپار قم گردید.

این عالم ربانی دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری تحصیل کرد .

پس از تکمیل مبانی علمی خود مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و در این راستا به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق گردید.

این شخصیت عظیم الشأن که عمری را به پاکی و دیانت سپری کرد و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام اهتمام ویژه داشت در غروب سه شنبه 10 فروردین ماه به اجداد طاهرینش ملحق شد./917/د102/ص
ارسال نظرات