۱۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۸۴۱۴

مراسم تشییع آیت‌الله ابن‌الرضا فردا در خوانسار برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله ابن الرضا خوانساری، فردا با حضور علما، روحانیان و شخصیت‌های سیاسی و علمی کشور در خوانسار برگزار خواهد شد.
مراسم تشييع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر مرحوم آیت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری، فردا با حضور علما، روحانیان و شخصیت‌های حوزوی و علمی کشور در خوانسار برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، این مراسم از ساعت 9 صبح از محل امامزاده احمدخوانسار آغاز و سپس پیکر مطهر این عالم ربانی در جوار مرقد آیت‌الله سید میرزا محمود ابن الرضا به خاکسپار می‌شود.

همچنین مراسم بزرگداشتی روز دوشنبه، هفته آینده، پس از نماز مغرب و عشاء با حضور علما و شخصیت‌های حوزوی در حسینیه شهدای قم برگزار خواهد شد.

گفتنی است، یت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار به ویژه والد معظمش مرحوم آیت الله حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری خویش رهسپار قم گردید.

این عالم ربانی دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری تحصیل کرد .

پس از تکمیل مبانی علمی خود مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و در این راستا به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق گردید.

این شخصیت عظیم الشأن که عمری را به پاکی و دیانت سپری کرد و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام اهتمام ویژه داشت در غروب سه شنبه 10 فروردین ماه به اجداد طاهرینش ملحق شد./917/پ202/ص

ارسال نظرات