۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۸۵۲۰
مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

عقب ماندگی‌ها حوزه با تلاش و همت مضاعف جبران می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: عقب ماندگی‌های حوزه در بخش‌های مختلف علمی، عملی و تبلیغی با تلاش و همت مضاعف جبران می‌شود و طبیعی است که اگر این تلاش‌ها صورت نگیرد، نمی‌توانیم رسالتی که بر دوش حوزه است را انجام دهیم.
حجت الاسلام مجتبي كلباسي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر مرکز تخصصی مهدویت به تبیین بخشی از برنامه‌های آتی این مرکز پرداخت و اظهارداشت: تجدید نظر و اصلاح سیستم آموزشی با هدف کاربردی شدن دروس و آموزش‌های این مرکز از مهمترین برنامه‌های سال جاری به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی ادامه داد: در نظر داریم این آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که دانش‌پژوهان با مسائل کاربردی بیشتر آشنا شوند و خروجی آموزش‌های آنها کارآمدتر و کاربردی باشد.

مدیر مرکز تخصصی امامت و مهدویت حوزه به بخش دیگری از برنامه های این مرکز اشاره کرد وگفت: در بخش‌های تبلیغ و پژوهش، اصلاحاتی را دنبال کرده‌ایم که از جمله آنها ارتقای علمی و کاربردی نشریات و مجلاتی است که تحت نظارت این مرکز منتشر می شود.

وی اضافه کرد: در این مجلات توجه بیشتری به لحاظ بهره دهی و سودمندی برای مخاطبان خواهد شد تا بیشتر مورد اقبال مخاطبین قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کلباسی تصریح کرد: با ورود به عرصه خصوصی‌سازی و واگذاری امور انتشارات این مرکز به بخش خصوصی، توانایی اداره و نظارت بر ورودی و خروجی نشریات بیشتر خواهد شد، البته در عین حال این بخش خصوصی اهداف مرکز را دنبال و اجرا می کند.

وی بیان داشت: پژوهش‌های مرکز در سال جاری به صورت متمرکز در خدمت آموزش قرار‌ می‌گیردتا به کمک این پژوهش‌ها، فعالیت‌های دانش پژوهان و اساتید جنبه کاربردی‌تر پیدا کند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه به منویات رهبری در ابتدای سال جاری اشاره و عنوان کرد: برای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب نیازمند برگزاری جلسات، هم اندیشی‌ها بیشتری در این زمینه هستیم تا با فکر و مشورت، برنامه‌ها عملی‌تر و کاراتر عرضه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌کلباسی گفت: هویت حوزه بسیار گسترده‌تر از اکنون است و نیازمند برنامه‌ریزی وسیع و دامنه‌داری به لحاظ فکری و مادی در حوزه ها هستیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری دست یابیم.

وی تصریح کرد: اگر چه روش‌های گذشته مفید می‌باشد ولی امروز نمی توان به روش‌های گذشته اکتفا کرد و در گستره جهانی، روش‌ها، سیستم‌ها و زبان‌ها تغییر کرده است، بنابراین باید روش ها را با حفظ اصول تغییر داد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، «تحول در حوزه مرهون همت عظیم و تلاش مضاعف است».

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: عقب ماندگی‌های حوزه در بخش‌های مختلف علمی، عملی و تبلیغی با تلاش و همت مضاعف جبران می‌شود و طبیعی است که اگر این تلاش‌ها صورت نگیرد، نمی‌توانیم رسالتی که بر دوش حوزه است را انجام دهیم./917/د103/ص

ارسال نظرات