۰۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۸۷۸۰۸

مباحث کارگاهی از برکات مهم دوره های تابستانه

مباحث کارگاهی از برکات مهم دوره های تابستانه
مشهد- عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبیین اهمیت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: این مدارس تابستانه با ارائه مباحث پودمانی و کارگاهی، افق های نو را فراروی طلاب می‌گشایند که این از برکات مهم دوره های مغتنم علمی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگویی در مشهد گفت: مدارس تابستانه دارالعلم با ارائه مباحث کلی یا پودمانی و کارگاهی، مسیر و افق تازه ای پیش روی طلاب می گشایند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز مدرسه تابستانه دارالعلم، تصریح کرد: دارالعلم دارای پشتوانه مداومت سه ساله، همراه با توسعه یابی و رشد کمی و کیفی در ابعاد گوناگون علمی پژوهشی خود بوده است و موضوعات جدید با انسجام دقیق تر و تمرکز بر روش های استنباطی مطرح می شود که از جمله نقاط قوت و برکات این مدرسه می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ورود متقن علمی اساتید به مسئله «منطق الفراغ» در سومین سال برگزاری، ابراز کرد: طرح این موضوع از زوایای مختلف، نشان می دهد کار های ویژه ای بر موضوع صورت گرفته و امید قابل توجه به این مدرسه تابستانه وجود دارد زیرا مباحث کمتر پرداخته شده طول سال تحصیلی، اینجا به نقد علمی گذاشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی همچنین با پیشنهاد راهکارهائی در راستای ارتقای مدرسه تابستانه دارالعلم، عنوان کرد: دارالعلم می‌تواند با تعمیق کار مدرسه تابستانه، تبدیل دستاوردهای مورد طرح اساتید در کلاس های درس به متون در دسترس حوزه‌ و همچنین الگوبرداری حوزه‌های کشور از این کارگاه‌ها برای تحول نظام آموزشی، نقش مهمی ایفا کند.

وی ضمن تمجید از حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی به سبب تولی برگزاری این مدرسه تابستانه، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان بعنوان مرجع علمی، تلاش کند با بهره مندی از این کارگاه های علمی، نظام آموزشی خود را متحول کند و تلاش شود بتوان از خروجی های دارالعلم، در راستای تحول بخشی به نظام آموزشی استفاده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان بر سه ضلع و رکن مهم تحقق تحول در بستر نظام آموزشی حوزه های علمیه، یعنی ایجاد مدرسه تابستانه، تبدیل محتوای غنی علمی آن به متونی با ارزش افزوده‌های لازم برای تولید و ارائه یک متن مهم قابل عرضه و ایجاد تحول در نظام آموزشی بر مبنای تجارب حاصل از جلسات و نکات برآمده از مدرسه تاکید کرد.

ارسال نظرات