۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۸۷۹۵

ویژه نامه همت مضاعف و کار مضاعف در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی سایت جامع فرهنگی شهید آوینی در فضای مجازی منتشر شد.
سال همت مضاعف و کار مضاعف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه ای با عنوان «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی سایت جامع فرهنگی شهید آوینی به مناسبت سال 1389 در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این ویژه نامه از بخش های مختلفی مانند پیام نوروزی رهبری به همراه فایل های صوتی و تصویری، علو همت در بیان و سیره علما و بزرگان (آیت الله بهاءالدینی - آیة الله بهجت - علامه حسن زاده آملی)، همت عالی از دیدگاه قرآن، همت بلند جوان نشانه بزرگی او، نقش همت در رشد شخصیت است که در بخش اخیر می خوانیم: باید توجه داشت که همواره باید در ترسیم اهداف بهترین، والاترین و ارزشمندترین آن ها را برگزید و برای دستیابی به آن ها اقدام نمود. امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید «بهترین همت‌ها، بزرگ ترین آن هاست.» آری این همت های بزرگ و اهداف والا هستند که انسان ها را به تلاش های ارزشمند، مداوم، پی گیر و خستگی ناپذیر فرا می خوانند.

در بخشی از این یادنامه که با عنوان کار و تلاش لازمه رسیدن به بهشت تنظیم شده است می خوانیم: ارزش کار افراد را ذات أقدس اله در قرآن مشخص کرده، اهل بیت(ع) مشخص کردند. اگر وجود مبارک پیغمبر (ص) دست یک کارگر را می بوسد، ارزش او را مشخص کرده. حضرت دست کارگر را می‌بوسد، نه دست اجیر را! فرمود: برای خودت کار بکن. ما کجای فقه داریم که اجیر شدن و مزدور شدن مستحب است؟! در روایات کتاب اجاره که شاید خیلی هایتان آشنائید؛ آنجا تقریباً نهی تنزیهی دارد که شما خودت را اجیر نکن، مزدور نکن؛ برای خودت کار بکن! کار کردن مستحب است، دست کارگر را ذات مقدّس حضرت بوسید، نه دست اجیر را که آدم برای دیگری کار بکند!

از بخش های دیگر این نشریه الکتررونیکی، تأثیر آموزه های دینی بر کار آفرینی و کسب و کار، بلندهمتی را از پیرزن بنی اسرائیل بیاموزید، درجات معرفت و همت مؤمنان است که در بخش اخیر می خوانیم: می دانیم که ایمان مراتبی دارد; معرفت افراد نسبت به حقایق دین متفاوت است، همت افراد نیز ذاتا با یکدیگر تفاوت دارد.ما برای نیل به هدف عالی و بلندی که به دنبال آن هستیم باید اولا، آن هدف را درست بشناسیم و به وجود آن ایمان داشته باشیم و ثانیا، همت و تلاش لازم برای رسیدن به آن هدف بلند را نیز داشته باشیم. افرادی که معرفت و ایمانشان ضعیف است، در صورت تقویت معرفت خود، این آمادگی و همت را پیدا خواهند کرد که با تلاش بیش تر به اهداف بلند خود نائل آیند. اما کسانی که همتشان ضعیف است و حتی در امور دنیایی هم همت بلندی ندارند، صرف نظر از این که امور دنیا نسبت به آخرت چه موقعیتی دارد ـ هر قدر هم که زمینه معرفت و ایمان برایشان فراهم باشد، هیچ گونه ترقی و پیشرفتی نخواهند داشت. به این افراد باید هشدار داد تا با تقویت همت خود، برای رسیدن به اهداف عالیه، راه صحیح را انتخاب کنند. البته، مؤمنان، هم از نظر مرتبه ایمان و هم از نظر همت ، با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

از دیگر بخش های این ویژه نامه، بانک جامع تم موبایل، عوامل تربیت؛ کار و تلاش، کار و قضا و قدر الهی است.

علاقمندان می توانند برای مشاهده این ویژه نامه به پایگاه جامع فرهنگی شهید آوینی به نشانی
www.aviny.com مراجعه کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات