۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۷۸۸۱۸
عضو خبرگان رهبری:

تدبیر حکمیانه رهبری در دستیابی به فناوری هسته‌ای بی بدیل بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: گرامی‌داشت بیستم فروردین احترام و عزت به هویت ایرانی و اسلامی‌ است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت: دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای و پیشرفت های ناشی از آن جز آیت خدا‌وند بزرگ نبوده است و باید در این راستا شکر‌گزار باری تعالی باشیم. 

وی بیستم فروردین را روز اقتدار و به رخ کشیدن مقام و جایگاه علمی دانشمندان ایرانی به اسکتبار جهانی دانست و افزود: دانشمندان جوان ایرانی با وجود تحریم های شدید با توکل به خداوند متعال توانستند به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای را نتیجه تلاش، ایثار و مجاهدت همه مردم و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دانست و خاطر نشان کرد: بیستم فروردین، روز افتخار به دست آوردن ‌فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در ایران اسلامی و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته ای است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری اضافه کرد: دانشمندان جوان ایران زمین ثابت کردند که ایرانی می تواند با هوش و ذکاوت بالای خود گامی بلندی در عرصه های علمی و فناوری برداشته و دانش هسته ای را برای ایران و ایرانی بومی کند و کشور سربلند مان اکنون آمادگی انتقال این دانش صلح آمیز را به کشورهای آزاده سراسر جهان دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در هدایت و راهنمایی مسؤولان ارشد کشور در دستیابی به این فناوری مهم اشاره کرد و بیان داشت: روشنگری‌ها و نیز تدبیر حکمیانه مقام معظم رهبری در ایجاد تحرک و تلاش مضاعف برای رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته ای بی‌بدیل بوده است.

وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف را همواره راه‌گشا دانست و خاطر‌نشان کرد: در مسأله فناوری هسته‌ای نیز مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف مسؤولان کشور را به ایستادگی در مقابل مخالفان ایران اسلامی در این مسأله تشویق کردند.

امام جمعه بهشهر همچنین یادآور شد: آنچه کشور را می‌تواند به فناوری سوق دهد توجه به علم و تولید علم در دانشگاه‌های کشور است و امروز وظیفه ما این است که در نظام اسلامی که الگوهای مناسبی را ارائه می‌دهد با کمک جوانان عزیز کشورمان این الگوها را به‌کار بگیریم./950/ت302/س
ارسال نظرات