۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۹۰۰۶
مدیر حوزه های علمیه:

دین اسلام با سلاح های کشتار جمعی مخالف است / پافشاری دولت و ملت بر حق هسته ای ایران امر مبارکی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازی به سلاح های هسته ای ندارد و استفاده از این نوع سلاح ها در مبانی و آموزه های اسلامی و دینی نهی شده است.
آيت الله مقتدايي
آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سخنانی با اشاره به دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بحمدلله برنامه ای که دولت کریمه جمهوری اسلامی در صدد اجرای آن است و برای آن همت می گمارد و همچنین پافشاری و ایستادگی ملت و دولت در برابر زورگویان دنیا در موضوع هسته ای امر بسیار مبارکی است و همانگونه که تاکنون امدادهای غیبی یار و یاور انقلاب بوده است ان شاء لله این نصرت الهی در آینده نیز شامل حال ملت قهرمان ایران خواهد شد.

آیت الله مقتدایی گفت: بحمدلله مردم ما متدین، متعهد و انقلابی هستند و هر زمانی که تشخیص دهند حقی از آنها از بین می رود و دشمنان و زورگویان در صدد زورگویی علیه آنها هستند، در برابر آنها با تمام توان ایستادگی می کنند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در خط مقدم این جریان هستند، دولت نیز پیرو رهبری است، مردم ما نیز به صورت یکپارچه از نظام و رهبری حمایت کرده و پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده اند و از این جهت به هیچ وجه جای نگرانی نیست.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه گفت: ملت ایران امروز به صورت یکپارچه متحد هستند و عنایت الهی نیز در همه احوال شامل حال ملت ایران می شود و بنا بر این جای هیچ گونه نگرانی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مبانی اسلامی در خصوص استفاده و بهره گیری از فناوری های صلح آمیز هسته ای ابراز داشت: بر اساس تعالیم اسلامی وظیفه نظام اسلامی این است که در هر زمانی خود را به بالاترین تجهیزات، مجهز کند تا دشمنان طمع نکنند.

آیت الله مقتدایی با ستایش دستاوردهای هسته ای کشور عنوان کرد: بحمدلله جوانان و دانشمندان هسته ای ایران در این راستا دارای توان بسیار خوبی بوده و توانسته اند با تکیه بر قدرت ایمان و باورهای اعتقادی، ایران را به یکی از قدرت های هسته ای تبدیل کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دین مبین اسلام با استفاده از وسائل کشتار جمعی و مواد هسته ای که صلح آمیز نباشد و موجب از بین رفتن نسل بشر و انسان ها شود، صد درصد مخالف است و البته نظام جمهوری اسلامی نیز به دنبال این موضوع نیست.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: مقام معظم رهبری و مسؤولان عالی نظام از جمله رییس جمهور نیز بارها این موضوع را به صراحت اعلام کرده و بیان داشته اند که جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد قدرت خود را مستند به بمب اتمی کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به سلاح های هسته ای و اتمی ندارد، مبانی اسلامی و دینی حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی را متذکر شد و ابراز داشت: استفاده از تجهیزات مخرب در دین مبین اسلام نهی شده است.

آیت الله مقتدایی گفت: البته تحصیل قدرت ها و فناوری هایی که مایه استحکام انقلاب و کشور در برابر دشمنان شود، لازم و ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: بحمدلله جوانان دانشمند هسته ای کشور و همچنین مسؤولان و دولت و ملت در امور هسته ای همگام، همراه و یکدل و همفکر هستند و ان شاء لله با تلاش متخصصان داخلی رسیدن به قله های افتخار برای ملت ایران میسر خواهد شد. /924/ت301/ج

ارسال نظرات