۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۹۰۲۲
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم:

حوزویان یافته های علمی حوزه دین را با عرصه اجرا تطبیق دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم گفت: برای تحقق شعار پیشرفت و عدالت مدنظر رهبر معظم انقلاب، ایجاد تعامل تنگاتنگ با حوزه دین و تطبیق آن با شعار همت مضاعف و کار مضاعف ضروری است.
سيد مهدي محدث مديرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداري قم


سید مهدی محدث، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در سالی که گذشت، اظهار داشت: پروژه های تحقیقاتی انجام شده در دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم بیشتر مربوط به دستگاه های اجرایی در صنعت، بهداشت، کشاورزی و حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و بخشی از آن نیز به حوزه دین و مسائل دینی اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که طراحی و تدوین 222 پروژه تحقیقاتی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم به اتمام رسیده است، بررسی و طراحی سیستم تدوین و انتشار تجارب تبلیغی مبلغان مذهبی با تأکید بر حوزه علمیه قم را یکی از این پروژه ها معرفی کرد و گفت: مبلغان و کسانی که پیرامون تبلیغ و مباحث مربوط به آن فعالیت تحقیقی انجام می دهند می توانند با مراجعه به کتابخانه استانداری و یا دفتر آموزش و پژوهش از یافته ها و داده های این طرح استفاده کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فعال شدن کارگروه پژوهش در استانداری قم شد و گفت: فعالیت های کارگروه پژوهش پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت تناوبی و در برخی موارد متوقف درآمده که این توقف سبب کندی کارهای پژوهشی دفتر آموزش و پژوهش استانداری شده است.

وی اضافه کرد: در تلاشیم از محل اعتبارات مربوط به تحقیقات کاربردی سال 89 به صورت ضابطه و قانونمند کارگروه پژوهش را فعال کرده و از ظرفیت های مربوط به تحقیقات کاربردی استان استفاده می کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در ادامه بر نقش حوزه علمیه قم در فعال کردن کارگروه پژوهش تأکید کرد و افزود: مجموعه فعالیت های تحقیقاتی و تحقیقات کاربردی در صورتی ثمربخش است و خروجی مناسبی دارد که هماهنگ با نظام حوزه دین حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار پیشرفت و عدالت مدنظر رهبر معظم انقلاب، ایجاد تعامل تنگاتنگ با حوزه دین و تطبیق آن با شعار همت مضاعف و کار مضاعف ضروری است.

محدث با بیان این‌که معنویت و عدالت در کنار پیشرفت سبب تحقق الگوی اسلامی ایرانی می شود، از حوزویان خواست تا همراه و هماهنگ با کارگروه های استان، یافته های علمی حوزه دین را با حوزه نظام اجرا تطبیق دهند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات