۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۰۴۰۸
آیت الله شبستری:

شفای معنوی در سایه عمل به قرآن محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: شفای معنوی و روحی در درک معانی قرآنی و عمل به آن محقق می‌شود.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایحجان شرقی عصر امروز در جمع مدیران مؤسسات قرآنی شمال غرب کشور در تبریز با تاکید بر توجه به مفاهیم قرآنی اظهار داشت: تلاوت و حفظ قرآن باید مقدمه‌ای برای درک مفاهیم آن باشد.

وی با تاکید بر اینکه شفای معنوی و روحی در درک معانی قرآنی و عمل به آن محقق می‌شود، ادامه داد: توجه و عمل به مفاهیم ارزشمند قرآنی مهم تر از قرائت صرف آن است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه بسیاری از معضلات جامعه اسلامی در سایه عدم توجه به مفاهیم قرآن است، خاطر نشان کردعمل به قرآن در حوزه فردی و اجتماعی نتایج شیرینی دارد، پیروزی انقلاب اسلامی تنها در سایه عمل به چند دستور قرآنی محقق شد.

وی تاکید کرد: اگر به تمام تعالیم قرآنی عمل کنیم موفقیت‌های بسیار بزرگی را به دست می‌آوریم، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه آحاد جامعه به معارف قرآنی هستیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه قرآن و اهل بیت نور معنوی محسوب می شوند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام می فرماید؛ هر جا علی(ع) هست، حق نیز با اوست، این حدیث نشان می دهد هر کجا که رهبری الهی باشد حقیقت نیز آنجاست.

آیت الله شبستری با اشاره به توطئه های دشمنان در جهت کم رنگ کردن ارزش های قرآنی در جامعه اظهار داشت: افراد بسیاری و ساده لوحی در طول تاریخ سعی کرده‌ اند نور قرآن و اهل بیت را خاموش کنند، ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم سراسر دنیا امروز از معارف قرآن بهره مند هستند، گفت: علیرغم تلاش دشمنان؛ قرآن کریم با گذشت زمان نورانیت و شکوه بیشتری یافته است و مسلمین با درک معانی علمی قرآن بیشتر به این کتاب الهی گرایش پیدا کردند./935/پ202/ص

ارسال نظرات