۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۰۶۲۸
عضو خبرگان رهبری:

دایره حقوق بشر اسلامی فراتر از احترام به حقوق مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که دایره فعالیت حقوق بشر اسلامی تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمی‌شود، گفت: رساله الحقوق امام سجاد(ع) بزرگ‌ترین منبع حقوق بشر اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به منابع مختلف دین اسلام به ویژه جهان تشیع در خصوص رعایت حقوق انسانی در جهان اظهار داشت: افزون بر قرآن، نهج البلاغه و برخی دیگر از کتب ارزشمند جهان اسلام، امام زین‌العابدین‌(ص) به عنوان پیشوای مکتب تشیع در کتابی با عنوان رساله الحقوق بزرگ‌ترین منبع حقوق بشر اسلامی را به یادگار گذاشته‌اند.

وی یادآور شد: امام سجاد در این کتاب از ضرورت رعایت پنجاه حق در میان بشر سخن گفته که اگر رعایت شود حقوق بشر به معنای واقعی در جهان اجرایی خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: در این کتاب از حق مردم نسبت به مسؤولان، حق مسئولان به مردم، حق پدر، مادر،‌فرزند، استاد، زیردست و حتی حق همسایه و مردم دیگر بلاد و لزوم رعایت آنها سخن به میان آمده است.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: اگر اصول مندرج در این کتاب به درستی رعیات شود جمهوری اسلامی ایران به طور واقع مدینه فاضله خواهد شد.

عضو هیأت امنای دفتر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان این‌که کمیسیون حقوق بشر اسلامی تنها به حوزه کشورهای اسلامی نمی پردازد، افزود: دین اسلام راه نجات تمام بشریت است؛ بنابراین دایره فعالیت حقوق بشر اسلامی نیز تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمی‌شود.

وی با بیان این‌که دین اسلام کامل‌ترین دین الهی در ارتقای جایگاه بشری است، گفت: اسلام نه تنها برای مسلمانان و غیرمسلمانان بلکه برای بشر و حتی برای حیوانات، نباتات و جمادات نیز حقوقی قائل شده که در دیگر ادیان جهان بی‌نظیر است./935/ت302/س
ارسال نظرات