۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۰۸۳۲
آیت‌الله مقتدایی:

طلاب جوان برتر به عنوان الگوی جوانان کشور معرفی شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ویژگی‌های طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه این شایستگی را در آنها ایجاد می‌کند که به عنوان الگوی جوانان برتر کشور معرفی شوند.
آيت الله مرتضي مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نخستین جشنواره ملی طلاب جوان برتر که پیش از ظهر 23 تیرماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی جوانان ایرانی، گزارش ارائه شده از حضور طلاب جوان را در این جشنواره امیدوارکننده توصیف کرد.

وی افزود: جشنواره ملی جوانان مدتی است با همت دولتمردان در کشور راه‌اندازی شده که از جوانان برتر در سطوح مختلف حمایت کرده و شایستگی‌های تشخیص داده شده در آنان را شکوفا می‌کنند. این امر شامل حوزه هم شده است که جای بسی تقدیر دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد:‌ تعداد بسیاری از طلاب مستعد جوان در این جشنواره شرکت کردند و تعداد محدود بین آنها انتخاب شدند، امیدواریم این امر ادامه پیدا کرده و تشویقی برای همه طلاب باشد.

وی خواستار معرفی طلاب جوان برتر به عنوان الگو برای جوانان برتر دیگر و در سطح کشور شد و اظهار داشت: ویژگی‌های طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه این شایستگی را در آنها ایجاد می‌کند که به عنوان الگوی جوانان برتر معرفی شوند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه با بیان این‌که طلاب برای موفقیت در تمامی عرصه‌ها، نیازمند توفیق الهی، جهاد، کوشش و اخلاص هستند، تصریح کرد: شرط موفقیت در تمامی مراحل زندگی، هدایت و عنایت ویژه پروردگار است و این توفیق جز با داشتن اخلاص برای خدا و تلاشی جهادگونه به دست نمی‌آید.

وی اضافه کرد: طلبه‌ای که با هدف مرجع تقلید شدن درس می‌خواند تا رساله‌ای بنویسد و به سبب داشتن رساله، مردم از او تقلید کنند به درد نمی‌خورد و طلبه‌ای هم که درس می‌خواند تا مبلغی به نام و مشهور شود تا نام وی را به عنوان مبلغی توانا ببرند و یا در تلاش برای این‌که از دیگران جلو بیفتد و دیگران تحت‌الشعاعش باشند، مفید فایده نخواهد بود، چرا که هوای نفسش به او فرمان می‌دهد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که طلبگی افتخار است و شرافت بسیاری دارد، خطاب به طلاب علوم دینی تصریح کرد: برای رضای خدا درس بخوانید تا محبوب خدا شوید.

وی با اشاره به سخنی از حضرت آیت‌الله بروجردی مبنی بر این‌که «والله برای مرجعیت یک قدم هم برنداشتم» اظهار داشت: یکی از علما نقل می‌کرد که در زمان مرحوم آسیدابوالحسن اصفهانی، حضرت آیت‌الله بروجردی در قم تشریف داشتند که یکی از علمای تبریز نامه‌ای به ایشان نوشت مبنی بر این‌که جمعی از مردم آذربایجان تشخیصشان این است که شما اعلم از مرحوم اصفهانی هستید و می‌خواهند از شما تقلید کنند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اخلاص حضرت آیت‌الله بروجردی، اضافه کرد: زمانی که این نامه به دست حضرت آیت‌الله بروجردی رسید، در جواب آن نوشتند «امروز علم اسلام به دست آسیدابوالحسن اصفهانی است، اگر شما بخواهید در تقلید به من رجوع کنید تفرقه ایجاد می‌شود و این به صلاح اسلام نیست، به همان تقلید مرحوم اصفهانی باقی بمانید».

وی در پایان خواستار سعی و تلاش طلاب علوم دینی در مراحل مختلف تحصیلی و تبلیغ معارف دین برای رضای خدا از سوی آنان شد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان نزدیک است و مردم در نقاط مختلف کشور از شهرها تا روستاها چشم به راه روحانیان و مبلغان فاضل حوزه‌های علمیه هستند. /920/202/u

ارسال نظرات