۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۸۰۹۳۲

هیاتی از علمای حوزه علمیه قم به مصر اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر به مسائل روز جهان اسلام به ویژه فلسطین اشغالی اشاره کرد و از اعزام هیاتی از علمای قم به مصر سخن گفت.
آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه هاي علميه
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر به مسائل روز جهان اسلام به ویژه فلسطین اشغالی اشاره کرد و از اعزام هیاتی از علمای قم به مصر سخن گفت. 

در این نامه با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش حضور خود در سرزمین‌های اسلامی و عربی و تحقق بخشیدن به رؤیای خیالی «از نیل تا فرات» آمده است:در حال حاضر امت اسلامی در سایه‌ی اتحاد نیروهای استعمارگر و اجماعشان بر بلعیدن حقوق مسلمانان و یکپارچگی‌شان در مشروعیت بخشیدن به رژیم پست و اشغالگر اسرائیل، شرایط سخت و دشواری را سپری می‌کند.

در ادامه نامه آیت الله مقتدایی تصریح شده است:وقتی می‌بینیم که آنان در باطل خود عزم و پشتکار دارند، ما نیز باید دست در دست هم دهیم و یکدل و منسجم در کنار یکدیگر بایستیم.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرده است:در این راستا باید مواضع مقتدرانه‌ی علما و حامیان دین را که به ندای خداوند تعالی لبیک گفته و از آوارگان فلسطینی دفاع می‌کنند، ارج نهیم و جایگاه آنان را که به تبلیغ رسالت‌های خداوند همت گمارده و جز او از کسی بیمی به دل راه نمی‌دهند گرامی بداریم.

آیت الله مقتدایی با تقدیر از مواضع ضد صهیونیستی شیخ الازهر آورده است: مواضعتان در محکوم کردن حمله‌ی وحشیانه‌ی رژیم اشغالگر به کشتی‌های کاروان آزادی و عدم پذیرش زیارت قدس شریف با ویزای اسرائیلی قابل تقدیر است و این شجاعت جناب عالی، موجب احیای الازهر در رویارویی با دشمنان و زدودن اندوه از دل امت اسلامی شد.

وی در ادامه به تأکید شیخ الازهر بر میانه‌روی و تعامل علمی و سازنده با حوزه‌های علمی شیعه اشاره و تصریح کرده است: اینها شما را در نظر ما خلفی شایسته برای گذشتگان بزرگی همچون (شیخ محمد شلتوت)، (شیخ عبد المجید سلیم البشری)، (شیخ عبد العزیز عیسی) و علمای برجسته‌ی دیگر نشان می‌دهد. اما چه کنیم که شیوه‌ی تندروهای تکفیری که خطاها و اشتباهات خود را اعمال نیکو می‌پندارند غیر از این است و پیامد تلاش‌ها و فعالیت‌هایشان چیزی جز پاره پاره کردن امت اسلامی و پراکنده ساختن آن نیست.

براساس گزارش حوزه نیوز در پایان این نامه آمده است: با تأکید جنابعالی بر ضرورت متحدسازی تلاش‌های امت اسلامی برای شکست محاصره‌ی ظالمانه‌ی غزه‌ی مظلوم و تحت فشار، همسویی کاملی در دیدگاه‌ها و اشتراک عظیمی در رویکرد‌ها میان خود و شما می‌بینیم. از این رو در نظر داریم تا هیأتی متشکل از علمای حوزه علمیه قم را به الازهر اعزام کنیم تا در خصوص مسائل اسلامی و راه‌های شکست محاصره بی‌رحمانه‌ از غزه‌ی آزاد و سربلند و ادای وظیفه در قبال امت اسلامی و حمایت از برادران ستم‌کشیده‌ی فلسطینی‌مان، با شما و دیگر شیوخ رایزنی و گفتگو داشته‌ باشیم و آمادگی خود را برای این منظور اعلام می‌کنیم./917/د103/ص
ارسال نظرات